۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81884756
T T
۰ نفر

بیمارستان شهرستان مه ولات، لنگ رادیولوژیست

۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81884756
بیمارستان شهرستان مه ولات، لنگ رادیولوژیست

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه گفت: با وجود تكمیل 100 درصدی ساختمان بیمارستان 32 تختخوابی مه ولات، عدم تكمیل كادر تخصصی فنی آن، مانع از صدور پروانه فعالیت برای این مركز درمانی شده است.

به گزارش ایرنا، دكتر سیدحسین خادمی روز شنبه در نشست مشترك با مسئولان شهرستان مه ولات افزود: صدور پروانه بهره برداری برای این بیمارستان در گرو وجود دست كم هشت پزشك متخصص است كه تاكنون هفت نیرو جذب شده و راه اندازی آن معطل یك رادیولوژیست است.
وی با بیان اینكه اخذ مجوز فنی بیمارستان مستلزم پیمودن مسیر مشخصی است و تا تمامی شرایط مهیا نشود، مجوز از طرف وزارت بهداشت صادر نخواهد شد، گفت: با توجه به شرایط پیش رو و پیگیری مكرر معاون درمان دانشگاه امیدواریم در آینده ای نزدیك این بیمارستان 32 تختخوابی راه اندازی شود.
وی در بخش دیگری در خصوص وضعیت درمانی شهرستان مه ولات نیز گفت: هم اكنون در تمام روزهای هفته، پزشكان متخصص در هفت رشته به مردم این منطقه خدمات ارائه می كنند كه این تعداد تا پایان سال به 10 رشته افزایش خواهد یافت.
فرماندار مه ولات نیز اجرای طرح تحول نظام سلامت را نشانگر نگاه ویژه دولت یازدهم به این حوزه خواند و با اشاره به دستاوردهای شهرستان در این بخش در دولت تدبیر گفت: وضعیت حوزه سلامت در مه ولات نسبت به سالهای پیشین بسیار بهتر شده، اما توقع آن است كه با توجه به همراهی خیرین سلامت، شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.
مسعود رنجبر افزود: از دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه انتظار توجه بیشتری در خصوص مجوز بیمارستان، وضعیت خانه بهداشت روستای ازغند، تكمیل كادر پزشكی، داروخانه شبانه روزی و موارد مشابه حوزه درمان را داریم.
نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رویدادهای ارزشمند اخیر در حوزه سلامت شهرستان مه ولات ثمره مدیریت جهادی دكتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.
ابوالقاسم خسروی سهل آبادی افزود: پیگیری مسئولان شهرستان، همراهی خیرین سلامت و تلاش های شایسته مسئولان دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه و روند توزیع خدمات عادلانه سلامت نیز قابل تقدیر است.
در این نشست از طرف دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه، یكدستگاه آمبولانس تویوتا با تجهیزات كامل به شبكه بهداشت و درمان مه ولات تحویل شد.
شهرستان 49 هزار نفری مه ولات به مركزیت شهر فیض آباد در فاصله 53 كیلومتری تربت حیدریه و 203 كیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به حدود یك میلیون نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132