۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84741835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر: ۱۱۰۰ طرح نیمه تمام حوزه بهداشتی کشور امسال تکمیل می‌شود

تربت حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک یکهزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام در حوزه بهداشتی در کشور داریم که تا پایان سال جاری(۱۴۰۱) تکمیل می‌شود.

دکتر کمال حیدری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی زنده یاد مسعود محقق در تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تکمیل این طرح ها در اولویت وزارت بهداشت است و به زودی اعتبارات آن به دانشگاه های سراسر کشور تخصیص پیدا می‌کند.

وی گفت: هم اینک، پنجاه هزار مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در کشور فعال است  که به مردم خدمات بهداشتی ارائه می کند که این مراکز پاسدار سلامت جامعه هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشارکت مردمی برای ارتقای سطح بهداشت و درمان در شهرستان تربت حیدریه مطلوب است و بسیاری از اقداماتی که با کمک خیران در این شهرستان انجام شده شاید در خیلی از دانشگاه های بزرگ کشور انجام نشده و این نشان دهنده روحیه همدلی حاکم بین مردم و مسوولان منطقه است.

عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی زنده یاد مسعود محقق سال ۱۳۹۲ آغاز و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

این طرح بهداشتی هزار و۷۵۰ متر مربع زیربنا داشته و اعتبار مورد نیاز این طرح ۵۰ میلیارد ریال است که همه این اعتبار توسط خیر تامین شده است.

همچنین مرکز خدمات جامع سلامت مهندس حمید رمضانی صبح امروز با حضور  معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۶ آغاز و سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید، این مرکز در زمینی با زیربنای هزارو ۳۵۰ متر مربع ایجاد شده و ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شده که پنج میلیارد ریال از این مبلغ از محل حمایت های خیری و بقیه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

در حال حاضر ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه فعال است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha