۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81886373
T T
۰ نفر
يادواره آبروي محله شهيد رضوان بيسوده در آستارا برگزار شد

آستارا-ايرنا- يادواره آبروي محله شهيد رضوان بيسوده در محله اين شهيد والا مقام با حضور خانواده هاي معظم شاهد ، ايثارگر و تعدادي از مسئولان محلي شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، طرح ملي آبروي محله از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كل كشور در حال برگزاري است كه بر اساس آن يك شهيد از هر شهرستان انتخاب شده و در ايام نزديك به سالگرد آن شهيد، يادواره اي تحت عنوان آبروي محله، در محله آن شهيد در شهرستان برگزار مي شود.
امام جمعه شهرستان آستارا روز يكشنبه در اين آيين معنوي گفت: شهدا در مسير پرنور خود هدف متعالي را در نظر داشتند و در نهايت به هدف مقدس خود دست يافتند.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا با اشاره به اينكه هيچ چيزي براي انسان ارزشمندتر از جان نيست ، افزود: شهدا در راه اعتقادات پاك خود از جان خود گذشتند تا ثابت كنند عقيده و باوري كه به ارزش هاي اسلام و انقلاب گره خورده ارزشمند تر از جان انسان هاست.
وي با اشاره به اينكه همه ما بايد پاسدار راستين خون شهدا باشيم ، اضافه كرد: برخي از رفتارهاي ما در تقابل با آرمان هاي شهدا مي باشد كه شايسته است نسبت به رفتار و اخلاق خود در جامعه بيش از پيش دقت كنيم تا رنگ و بوي قرآني و معنوي بگيرد.
امام جمعه آستارا در ادامه با انتقاد از وضعيت بدحجابي در جامعه ، گفت: شهدا همواره در وصيت نامه هاي خود به رعايت حجاب توصيه مي كردند و ما پيروان راه شهدا تنها با عمل به وصيت نامه هاي آن ها مي توانيم به سعادت حقيقي دست يابيم.
حجت الاسلام حافظ نيا با بيان اينكه شهادت بالاترين درجه اي است كه خداوند به بندگان خاص خود عطا مي كند ، افزود: بايد اين آيين ها بتوانند انتقال دهنده پيام روشن شهادت به خصوص براي نسل جوان باشند.
شهيد رضوان بيسوده در سال 1338 در يك خانواده كشاورز و مستضعف ديده به جهان گشود،پس از اتمام دوران سربازي و ورود به سپاه عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد و مدت شش ماه در جبهه جنوب مشغول خدمت بود.
سپس شهيد بيسوده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان آستارا خدمت كرد كه در اين زمان پس از موفقيت در آزمون دانشكده افسري در تهران و شيراز سخت ترين مراحل آموزشي را گذراند و دوره خود را با موفقيت به اتمام رساند و درجه ستوان سومي را دريافت كرد و به تيپ سراب راه يافت و از آن جا به جبهه سومار كه تيپ سراب در آن جا مستقر بود اعزام شد.
پس از گذشت چهار ماه از ماموريت وي در خط مقدم جبهه در حال سركشي به نيروهاي تحت امرش بر اثر اصابت تير مستقيم دشمن به شهادت رسيد.
شهرستان آستارا در غرب استان گيلان واقع شده و 160 شهيد را تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.ك/2
7105/ 6158