۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81887739
T T
۰ نفر
كاهش 40 درصدي قيمت برخي كالاها در گناباد در آستانه شب يلدا

گناباد- ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد از كاهش 40 درصدي قيمت برخي كالاها در آستانه شب يلدا در اين شهرستان خبر داد.

هادي ايزدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: قيمت انواع آجيل و خشكبار در بازار گناباد به جز نخود 40 درصد نسبت به ايام عيد نوروز كاهش يافت و تنها قيمت نخود آجيل به دليل نوسانات دمايي و كاهش ميزان توليد اين محصول در اين مدت با افزايش مواجه بود.
وي گفت: قيمت اقلام مورد نياز مردم براي شب يلدا به جز چند مورد خاص افزايش محسوسي نداشته و گروههاي بازرسي و نظارت اين اداره در اجراي طرح نظارتي از 28 آذرماه جاري بر عرضه اين كالاها نظارت مي كنند.
وي اظهار كرد: براي جلوگيري از هر گونه كمبود و كنترل بازار مصرف ، از يك ماه گذشته با برنامه ريزي و جلسات لازم نياز بازار مصرف احصا شده و برخي اقلام خارج از فصل نظير هندوانه از محل ذخيره سازي سردخانه ها تامين شده است.
ايزدي گفت: انواع شيريني هم بدون هيچ گونه كمبود و تغيير قيمت نسبت به ابتداي امسال توسط واحدهاي صنفي عرضه مي شود.
وي افزود: هر كيلو هندوانه بين 25 هزار تا 30 هزار ريال و هر كيلو نارنگي و پرتقال و موز بين 20 هزار تا 40 هزار ريال در بازار گناباد عرضه مي شود.
وي وجود پنجشنبه بازار هفتگي را يك ظرفيت مهم براي ثبات نسبي كالاها و خدمات از جمله در آستانه شب يلدا در گناباد دانست و اظهار كرد: با نظارت دقيق بر قيمت كالاها با هر گونه افزايش قيمت و عرضه خارج از گردونه بازار مصرف توسط واحدهاي صنفي برخورد مي شود.
هم اكنون 3720 واحد صنفي در بخشهاي مختلف توزيعي، توليدي و خدماتي در شهرستان گناباد فعال هستند.
شهرستان گناباد در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي و در 287 كيلومتري مشهد قرار دارد.
2095/ 6053