۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81889518
T T
۰ نفر
تبريز براي برگزاري مسابقه هاي كشتي پهلواني كشور آمادگي دارد

تبريز - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي با بيان اينكه تمامي تمهيدات لازم براي برگزاري مسابقه هاي كشتي پهلواني كشور در تبريز آماده است، گفت: تبريز ميزبان شايسته اي براي اين رقابت ها خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اين اداره كل، محمد شروين اسبقيان اظهاركرد: امكاناتي از قبيل سالن برگزاري، اسكان تيم ها، مسائل فني، ترابري و اجرايي در جلسات مختلف و برنامه ريزي هاي لازم در سطح بالايي قرار دارد و استانداردهاي لازم براي ميزباني در سطح ملي و حتي آسيايي مهيا شده است.
وي افزود: اين دوره از رقابت ها بر اساس تاكيدات وزير ورزش و جوانان و استاندار آذربايجان شرقي مبني بر اجراي شعار ورزش پاك، معنوي و معرفتي و ايجاد فضا و روحيه جوانمردي در جامعه و از سوي ديگر حضور پهلوان پرافتخار آذربايجان شرقي و سطح كشور به ميزباني تبريز برگزار خواهد شد.
اسبقيان گفت: حضور قهرمانان به نام از جمله پهلوان پرويز هادي صاحب بازوبند پهلواني سال گذشته ايران اسلامي در اين دوره از رقابت ها موجب برگزاري رقابت هاي مهيج در تبريز خواهد شد.
وي ادامه داد: برگزاري رقابت هاي كشتي پهلواني و زورخانه قهرماني آسيا در مهر ماه امسال و ميزباني شايسته و سطح بالاي آن موجب شده تا مسابقات كشوري را نيز ميزباني كنيم تا سهمي در حضور كشتي پهلواني ايران در بازي‌ هاي آسيايي و حتي در المپيك داشته باشيم.
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي گفت: از آنجائي كه پهلوان مرحوم عليرضا سليماني نام‌آورترين و پرافتخارترين ورزشكار پهلواني كشور محسوب مي ‌شود و داراي 6 بازوبند پهلواني است مسابقه ‌هاي قهرماني كشتي پهلواني در تبريز با نام ايشان برگزار مي شود.
اسبقيان با بيان اينكه ورزش كشتي از ديرباز به عنوان ورزش اول مردم ايران عنوان شده است، اظهاركرد: هر كجا كه نامي از پهلواني و اخلاق مداري به ميان مي‌ آيد در ذهن مردم، ورزش كشتي و نام پهلواناني همچون پورياي ولي و تختي تداعي مي ‌شود.
مسابقه هاي قهرماني كشتي پهلواني ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم دي ماه در سالن پورشريفي تبريز برگزار مي شود.
3038/6183/1352
۰ نفر