با هرگونه تخلف احتمالی انتخاباتی طبق قانون برخورد خواهد شد/بصیرت و هوشیاری مردم بهترین ابزار پیشگیری است

مشهد - ایرنا - رئیس كل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی بر لزوم برخورد با هرگونه تخلف احتمالی انتخاباتی توسط هر فرد و هر گروهی تأكید كرد.

حجت الاسلام علی مظفری در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به حساسیت های انتخابات پیش رو گفت : مردم بزرگ ایران اسلامی نشان داده اند كه در سایه ولایت و با عزم راسخ گامهای استواری در جهت تعالی و پیشرفت برداشته و انشاء الله انتخابات پیش رو نیز برگ زرین دیگری بر كارنامه پرافتخار مردم خواهد افزود.
وی با اشاره به اقدامات دادگستری خراسان رضوی در زمینه برگزاری انتخابات گفت: با توجه به تكالیف قانونی و تأكیدات ریاست محترم قوه قضائیه ، دادگستری این استان در قالب ستاد و كارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی اقدامات گسترده ای داشته و تاكنون 48 جلسه در سطح حوزه های قضایی برگزار شده كه آثار و بركات فراوانی به همراه داشته است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی وی گفت: یكی از آفت ها در برگزاری انتخابات در دوره های گذشته عدم رعایت قانون توسط برخی افراد بود اما در این دوره مجموعه قضایی خراسان رضوی به موقع و به صورت ویژه به تخلفات رسیدگی كرده و تخلف از هر فرد یا گروهی كه سربزند طبق قانون قاطعانه برخورد خواهیم كرد.
وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه در خصوص شأن و جایگاه ولایت و رهبری در نظام اسلامی افزود: مردم ایران اسلامی به رهبری ولی فقیه شان حضرت امام (ره) و جانشین امام غایب بزرگترین شگفتی ها را آفرید و انشاء الله پرچم این نظام توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به دست امام زمان (عج) خواهد رسید.
وی افزود: وظیفه مسئولان به وِیژه بزرگان نظام، آرام سازی فضا برای حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رأی است تا انشاء الله در فضای اخلاقی و با محوریت قانون انتخاباتی امن و سالم و پرشور برگزار كنیم و انشاء الله قوه قضائیه و دادگستری خراسان رضوی نیز نقش خود را در این فرایند مقدس به یاری مردم و تعامل سازنده با سایر نهادها به خوبی ایفا خواهد كرد.
غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت : بدون مسامحه با تخلفات انتخاباتی برخورد می كنیم
1211