۲ دی ۱۳۹۴، ۸:۱۳
کد خبر: 81890408
T T
۰ نفر
مشاوربشار اسد:ائتلاف ایرانی، روسی و سوری علیه تروریسم، یك همپیمانی واقعی است

بیروت – ایرنا – بثینه شعبان مشاور رسانه ای و سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه با بیان این كه« بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه هدف همه این قربانی دادن ها است»، تاكید كرد كه ائتلاف ایرانی ، روسی و سوری علیه تروریسم یك همپیمانی واقعی است.

به گزارش ایرنا، شعبان درگفت وگو با شبكه المیادین خاطرنشان كرد: شكست غرب در سوریه، پایداری ملت و ارتش سوریه، موفقیت رویكرد روسیه و چین ، گسترش دامنه خطر به پاریس و آمریكا از عوامل صدور قطعنامه های 2253و 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.
وی تصریح كرد: قطعنامه 2254 بر حق ملت سوریه در تعیین سرنوشت خود و یكپارچگی و حفظ حاكمیت و سلامت آن تاكید دارد.
مشاور رسانه ای بشار اسد تاكید كرد كه سوریه هرگز نمی پذیرد حاكمیت ، وحدت ، آینده و كرامت ملت آن لطمه ببیند و كسانی به آن تعرض كنند.
شعبان گفت كه قطعنامه 2253 هم بر خشكاندن منابع تروریسم تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل و با اجماع جهانی تصویب شده و این یك امر بسیار مهم است و سوریه از مدت ها قبل خواستار آن بوده و امیدوار است با اجرای آن ، كشورهائی كه از تروریسم حمایت مالی می كردند مجبور شوند رویكرد خود را تغییر دهند.
وی افزود: اگر یك اراده بین المللی و نیتی واقعی برای متوقف كردن حمله ها علیه سوریه وجود دااشته باشد اكنون بهترین فرصت برای اجرای قطعنامه 2253 شورای امنیت است.
مشاور رئیس جمهور سوریه تاكید كرد: برای اجرای این قطعنامه ها، تركیه باید مرزهای خود را ببندد و كشورهایی كه در تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها دست داشته اند، مجازات شوند.
بثینه شعبان با تاكید به این كه تصمیم های سوریه در همه مذاكرات مستقل باقی خواهد ماند، خاطرنشان كرد كه در مسیر و میدان سیاست، بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه كه برای آن قربانی داده ایم و همچنین رفع تحریم ها یك اصل است.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا تفاهم روسیه و آمریكا به ضرر سوریه است، گفت كه باید بین آنچه گفته می شود و آنچه روی كاغذ نوشته شده و رسانه های مغرض به ویژه منابع این رسانه ها كه بیشترشان سوریه را هدف گرفته اند، تمایز قائل شد.
مشاور رئیس جمهور سوریه تصریح كرد:هیچ چیزی بر دولت و كشور سوریه تحمیل نشده است.
بثینه شعبان اظهارداشت: موضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حمایت از دولت سوریه روشن و صریح است و ما به روابط روسیه و سوریه و همكاری و تماس های بین دو طرف اطمینان داریم و روابط روسیه و آمریكا را روس ها مشخص می كنند.
وی از همدستی بیشتر رسانه های عربی با غرب علیه سوریه ابراز تاسف كرد و گفت كه این رسانه ها به سخنان پوتین در آستانه تصویب قطعنامه 2254 شورای امنیت كه گفت، «ما آماده استفاده از ظرفیت های جدید در جنگ هستیم»، تمركز نكرده اند و در مقابل درصدد ایجاد تردید و شك هستند.
مشاور رئیس جمهور سوریه تاكید كرد كه برای غربی ها این بار ساده نیست تا از اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت عقب نشینی كنند.
بثینه شعبان گفت: باور دارم آنچه در نشست اخیر نیویورك حاصل شد عبور از نشست برخی مخالفان سوری در ریاض بود و نظام سعودی را كه از تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی و اندیشه وهابی را ترویج می كند در وضعیتی نامناسب قرار داد.
وی افزود: ایجاد تردید و شك در خصوص روابط روسیه و ایران و یا روابط روسیه و سوریه توسط طرف مقابل در رسانه ها برای این است كه « ائتلاف روسی ، ایرانی و سوری علیه تروریسم یك همپیمانی واقعی است و با مشروعیت بین المللی پیوند دارد».
مشاور رئیس جمهور سوریه تاكید كرد: وحدت ارضی و وحدت ملت برای دولت سوریه خط قرمز است و دوران بدی بر سوریه گذشته و امروز وضعیت بسیار بهتر از گذشته است.
بثینه شعبان تاكید كرد: نقش تركیه و سعودی در منطقه در حال كاهش است و دولت تركیه بلا ها و مصیبت ها را برای این كشور و ملت خود می خرد تا جائی كه آینده تركیه روشن نیست.
وی در باره ترور شهید مقاومت سمیر القنطار توسط صهیونیست ها گفت: شهید القنطار از مرزهای جغرافیائی عبور كرده و او شهید عربیت ، حق در فلسطین ، لبنان و سوریه است.
مشاور رئیس جمهور سوریه خاطرنشان كرد: اسرائیل نمی تواند مقاومت را از بین ببرد زیرا مدرسه شهید القنطار مدرسه حق و عربیت است.
بثینه شعبان با بیان این كه « سیاست های رژیم اسرائیل در طول تاریخ بر تروریسم بنا شده است»، تصریح كرد: فرقی بین اقدامات اسرائیل و گروه های تروریستی در سوریه و عراق و كشورهای دیگر نیست.
خاورم ** 1324