۳ دی ۱۳۹۴، ۲۱:۳۷
کد خبر: 81893245
T T
۰ نفر
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بهاء الدینی در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید رضا بهاءالدینی شامگاه پنجشنبه با حضور طلاب، فضلا و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران در این مراسم، آیت الله بهاءالدینی را عبد صالح خدا، عالم عامل و یك فقیه متعهد و مهاجر واصل توصیف كرد و افزود: آن مرحوم در طول عمر شریف و پربار خود خدمات ارزنده ای را به اسلام و حوزه های علمیه ارایه كرد.
حجت الاسلام والمسلمین كاظم صدیقی تجلیل از مقام شامخ آن عالم بزرگوار را تجلیل از مقام كرامت و فقاهت دانست و گفت: تهذیب نفس و تسلط كافی بر آن از مهمترین ویژگی های اخلاقی این فقیه عالیمقام بود، به نحوی كه اگر تمام جهان به او اقتدا می كردند، به هیچكس اعتنا نمی كرد و به خود مغرور نمی شد.
وی با بیان اینكه آن مرحوم بدون توجه به مال و شهرت دنیا توانسته بود، در عین سادگی بواسطه زهد و تقوی به آرامش عجیبی دست پیدا كند، خاطرنشان كرد: آیت الله بهاء الدینی در شش سال پایانی عمر خود با وجود زمین گیرشدن به خاطر بیماری همان حالت آرامش همیشگی خود را داشت.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور آیت الله بهاءالدینی در جبهه های جنگ در كنار رزمندگان اسلام، افزود: در اوج موشك باران ها حال او هیچ تغییر نمی كرد و به هیچ وجه دچار حالت تزلزل، اضطراب و تشویش نمی شد.
آیت الله سید رضا بهاءالدینی از فقهای سرشناس شیعه در 9 فروردین 1287 هجری شمسی در خانواده‌ای متدین و تقوا‌ پیشه، در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود و در بیست و هشتم تیرماه سال 76 در قم درگذشت و در جوار حرم حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.ك/3
7403 / 1175/