۴ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۶
کد خبر: 81893390
T T
۰ نفر

مشكل كشتارگاه دام سبزوار چيست

۴ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۶
کد خبر: 81893390
مشكل كشتارگاه دام سبزوار چيست

سبزوار- ايرنا- در حالي كه رئيس شبكه دامپزشكي سبزوار كشتارگاه اين شهر را دچار مشكلات بهداشتي مي داند شهردار سبزوار مي گويد اين مكان فاقد مشكل در خصوص كشتار دام است.

كشتارگاه ۱۵ هزار مترمربعي سبزوار با نظارت شهرداري اين شهر توسط بخش خصوصي مديريت و روزانه حدود 170 راس دام سبك و 25 راس دام سنگين در سالن ۴۰۰ مترمربعي آن ذبح مي شود.
رئيس شبكه دامپزشكي سبزوار مي گويد: با وجود اينكه در سالهاي اخير اين كشتارگاه با ايجاد سالن پيش سرد و نصب دستگاههاي نيمه خودكار به يك كشتارگاه نيمه صنعتي تبديل شده ولي هنوز بخشهايي از آن مشكلات بهداشتي و زيرساختي دارد.
دكتر ولي الله جغتايي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي 'نبود چاه ضبطي براي احشاء داخلي دامها، كمبود فضا، روباز بودن بخشي از مسير فاضلاب و آلودگي زيست محيطي' را مشكلات كشتارگاه دام سبزوار برشمرد.
دكتر ولي الله جغتايي افزود: در سالهاي اخير با پيگيريهاي مركز بهداشت بخش زيادي از مشكلات بهداشتي كشتارگاه حل شد اما باز هم نياز به همكاري ساير مسئولان براي رفع كامل مشكلات اين مكان هستيم.
اين در حالي است كه شهردار سبزوار به خبرنگار ايرنا گفت: هم اينك مشكل جدي در زمينه كشتار دام در اين مجموعه وجود ندارد و تنها مشكل موجود فاضلاب آن است.
محمدعلي طالبي افزود: نيمه صنعتي شدن كشتارگاه دام پارسال در دستور كار قرار گرفت و مقدمات كار فراهم شد.
وي ادامه داد: در اين چارچوب پس از بررسي لازم اين كشتارگاه با نظارت شهرداري به بخش خصوصي واگذار و روند نصب دستگاههاي آن آغاز شد.
شهردار سبزوار گفت: در وضعيت جديد، دام به صورت كاملا بهداشتي ذبح و عمليات مختلف روي آن به صورت صنعتي و بهداشتي انجام مي شود.
وي در مورد مشكل فاضلاب كشتارگاه اظهار كرد: شهرداري خود را موظف مي داند نسبت به اصلاح اين مهم براي بهداشت شهروندان و اهالي منطقه اقدام اساسي را انجام دهد.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 237 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
8144/7499/1858