۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81894659
T T
۰ نفر
انبار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق در البرز كشف شد

كرج- ايرنا - رئيس پليس آگاهي استان البرز از كشف يك انبار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش 20 ميليارد ريال در اين استان خبر داد.

سرهنگ حميد رضا گل صباحي در گفت وگو با خبرنگارايرنا افزود: در اجراي برنامه ها و اهداف كلان نيروي انتظامي و كميته نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرز در خصوص لزوم شناسايي عاملان اصلي قاچاق كالا و دستگيري آنها ، ماموران پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي اين استان يك انبار دپو انواع لوازم آرايشي و بهداشتي در منطقه كلاك شناسايي شدند .
وي اضافه كرد : ماموران پس از اطلاع از وجود يك انبار دپو كالاي قاچاق در منطقه مذكور تحقيقات تكميلي را در اين خصوص آغاز و پس از اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن جا مقدار زيادي لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي و ايراني كشف و در اين رابطه يك نفر دستگير شد .
وي اظهاركرد : اين كالاي قاچاق 84 هزارو 259 قلم انواع لوازم آرايشي وبهداشتي و برقي خارجي به ارزش تقريبي 20 ميليارد ريال است كه پس از كشف به خارج از انبار منتقل و انبار مذكور نيز پلمپ شد.
وي گفت : صاحب كالاهاي قاچاق پس از انتقال به پليس آگاهي در بازجوئي ماموران اعتراف كرد كه در امر پخش كالاي بهداشتي در استان البرز فعاليت دارد و كليه كالاهاي توقيفي را از چندين شركت معتبر كه به صورت قانوني در امر واردات كالاي بهداشتي فعاليت دارند با اسناد و مدارك معتبر گمركي خريداري كرده است.
وي خاطرنشان كرد : پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس البرز در بررسي هاي فني و تخصصي مدارك متهم موفق به كشف موارد زيادي از تخلفات از جمله نصب برچسبهاي قديمي و منسوخ شده طرح شبنم و نصب انواع برچسب هاي تقلبي طرح اصالت و سلامت معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت شدند .
رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت : در تحقيقات تكميلي ماموران مشخص شد كه اكثر كالاهاي توقيف شده داراي برچسب شبنم و سامانه پيامكي بهداشت هستند ، اما در استعلام از سامانه پيامكي تائيد اصالت ،در موارد زيادي جواب دريافت نمي شد و در بعضي ازموارد اگر پاسخي هم داده مي شد ، كالاي مورد نظر را تقلبي معرفي مي كرد.
گل صباحي گفت : در ادامه بررسي هاي تخصصي ماموران ، حداقل 11 نوع ليبل اصالت و سلامت كالا با طرح هاي مختلف و با هماهنگي و مجوز وزارت بهداشت و درمان توسط برخي از شركت ها به منظور اطمينان از اصلي بودن و واردات قانوني لوازم بهداشتي و آرايشي چاپ و در اختيار شركتهاي وارد كننده اين نوع اقلام قرار داده شد كه متاسفانه اكثراً مورد سوء استفاده قاچاقچيان و افراد فرصت طلب قرار گرفته كه پس از بررسي و استعلام پيامكي مشخص شد اين برچسب ها ً تقلبي يا غير قابل بهره برداري و اطمينان هستند و هيچ تناسبي با كالاي مورد نظر نداشته يا هيچ اطلاعاتي براي آن كالاها در سامانه پيامكي ثبت نشده است.
همچنين روزگذشته (جمعه ) يك انبار داروي قاچاق در كرج كشف شد .
2098/1535