۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81894824
T T
۰ نفر
سیل در چهار كشور آمریكای جنوبی 150 هزار نفررا بی خانمان كرد

تهران – ایران – منابع خبری گزارش دادند: جاری شدن سیل بی سابقه در چهار كشور حاشیه غربی آمریكای جنوبی بیش از 150 هزار نفر را بی خانمان كرد.

وبسایت بی.بی.سی روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: كشورهای پاراگوئه، آرژانتین، برزیل و اروگوئه چهار كشوری هستند كه در روزهای اخیر با بارش های فصلی مواجه بودند كه با طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل را به همراه داشت.
بنابراین گزارش 'هوراسیو كارتز' (President Horacio Cartes)رئیس جمهوری پاراگوئه كه كشورش بیشترین آسیب را از جاری شدن سیل متحمل شده، دراین كشور وضعیت اضطراری اعلام كرد و مبلغ سه میلیون 500 هزار دلار برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده اختصاص داده شد.
در پاراگوئه بر اثر جاری شدن سیل تاكنون دستكم چهار نفر نیز كشته شدند.
بنابراین گزارش در مناطق شمال آرژنتین نیز نزدیك به 20 هزار نفر از ساكنان محلی در پی وقوع سیل از منطقه تخلیه شدند، تاكنون دونفر نیز در آرژانتین به دنبال جاری شدن سیل جان خود را از دست دادند.
در 'ریو گرانده' جنوبی ترین استان برزیل نیز هزار و 800 خانوار در دهها شهر این استان در پی طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل، ناگزیر به ترك محل سكونت خود شدند.
بنابراین گزارش بارش شدید باران دراین منطقه از 18 دسامبر گذشته (27 آذرماه) باعث طغیان دو رودخانه مهم دراین بخش از برزیل شد.
در مناطق شمالی كشور اروگوئه كه هم مرز با جنوب برزیل است، هزار نفر در روزهای اخیر خانه های خود را بر اثر جاری شدن سیل از دست داده اند.
اروپام **1302**1599
۰ نفر