۶ دی ۱۳۹۴، ۷:۴۴
کد خبر: 81895626
T T
۰ نفر
امام جمعه گناباد: وحدت و همدلي شيعه و سني خنثي كننده ترفندهاي دشمنان است

گناباد-ايرنا- امام جمعه گناباد از وحدت و همدلي بين شيعه وسني به عنوان مهمترين ضرورت جامعه اسلامي و خنثي كننده ترفندهاي دشمنان ياد كرد.

حجت الاسلام حسن صادقي نسب روز يكشنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تاكيدهاي بسيار امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم وحدت و همدلي بين مسلمان و پرهيز از تفرقه گفت: دشمنان اسلام و مستكبران كه اتحاد و هم دلي بين شيعه و سني را مغاير ساستهاي خصمانه خود مي بينند، به شيوه هاي گوناگون به دنبال تفرقه افكني بين مسلمين هستند.
وي تصريح كرد: دشمنان با هدف تفرقه افكني و نشان دادن چهره اي خشن از اسلام در جهان گروههاي تكفيري نظير داعش، القاعده ، بوكوحرام ، القاعده و النصره را ايجاد و يا از آنها حمايت مي كنند.
امام جمعه گناباد گفت: امروز گروههاي تروريستي و به خصوص داعش در كشورهاي سوريه، عراق، افغانستان و پاكستان و آسياي ميانه ، ليبي و مصر جنايتهاي بسياري انجام مي دهد.
وي ادامه داد: ايجاد دو دستگي و تفرقه بين شيعه و سني محور و زيربناي بخش اعظم سياستهاي تفرقه افكنانه دشمنان قرار دارد و حمايت و تجهيز گروههاي تروريستي با اين هدف صورت مي گيرد.
حجت الاسلام صادقي نسب گفت: هر اندازه وحدت و يكپارچگي بين شيعه و سني مستحكم تر باشد، به طبع دشمنان در نيل به اهداف خصمانه خود نااميد تر مي شوند.
وي گفت: جمهوري اسلامي به بركت تعاليم وحدت بخش انقلاب اسلامي به منادي اتحاد و بصيرت افزايي مسلمانان در مقابل سياستهاي ددمنشانه استكبار جهاني تبديل شده و نقطه تكامل و تجلي آن هفته وحدت است.
امام خميني (ره) بين دوازدهم ربيع الاول كه بنابر مستندات اهل سنت تا هفدهم ربيع الاول كه بنابر روايات شيعه سالروز ولادت پيامبر اكرم (ص) است را به عنوان هفته وحدت نام گذاري كردند.
2095/1211