۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81897333
T T
۰ نفر

شش ماه حبس براي شكارچي متخلف در خواف

۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱
کد خبر: 81897333
شش ماه حبس براي شكارچي متخلف در خواف

مشهد- ايرنا- سرپرست اداره حفاظت محيط زيست خواف گفت: با تائيد حكم بدوي دادگستري خواف توسط دادگاه تجديد نظر، شكارچي متخلف در اين شهرستان در انتظار شش ماه حبس است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي، عباس طاهريان افزود: يكي از اهالي روستاي حسين آباد كاريون در شهرستان خواف كه با رج زني در منطقه دو كوهه اقدام به شكار دو قطعه هوبره نموده بود در دادگاه بدوي به شش ماه حبس تعزيري محكوم شد.
وي اظهار كرد: حكم مزبور كه مورد اعتراض شكارچي قرار گرفته بود از سوي شعبه بيستم دادگاه تجديد نظر استان تاييد شد.
وي گفت: شكارچي دستگير شده كه داراي سابقه در زمينه قاچاق هوبره مي باشد علاوه بر حبس مزبور به پرداخت 40 ميليون ريال به حساب خزانه دولت محكوم شده است.
طاهريان افزود: صدور احكام قاطع و سنگين از سوي مراجع قضايي يكي از عوامل بازدارنده در زمينه تخلفات شكار و صيد بوده به نحوي كه هم اكنون شاهد كاهش 60 درصدي رج زني، تله گذاري و قاچاق هوبره در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان خواف هستيم.
به گفته وي از فروردين ماه سال گذشته تاكنون بيش از 320 متخلف در حوزه محيط زيست اين شهرستان دستگير و در اين زمينه حدود 230 پرونده تشكيل و به مراجع قضايي ارسال شده است.
وي اظهار كرد: ضرر و زيان وارده به محيط زيست در اين مدت حدود 65 ميليارد ريال بوده كه بخشي از آن وصول شده و بخش ديگر نيز در حال وصول است.
7496 / 6053