۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85174581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ شکارچی غیر مجاز در خواف دستگیر شدند

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85174581
۲ شکارچی غیر مجاز در خواف دستگیر شدند

گناباد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست خواف گفت: ۲ شکارچی غیر مجاز پرندگان وحشی در این شهرستان، دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست خواف، سعید شفیعیان روز چهارشنبه افزود: بدنبال گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان و صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شهرستان خواف، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این شکارچیان غیر مجاز با سوء استفاده از تشنگی حیوانات و هوای گرم در کنار چشمه اقدام به شکار پرندگان وحشی می‌کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: یک قبضه اسلحه شکاری و مهمات آن و لاشه چهار پرنده از گونه‌های کبک و تیهو از این شکارچیان کشف و ضبط شد.

شفیعیان خاطر نشان کرد: ارتفاعات شمالی شهرستان خواف با بیش از یکصد کیلومتر طول و قله هایی به ارتفاع سه هزار متر زیستگاه گونه‌هایی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، کبک و تیهو است.

خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار می باشد و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش می باشد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha