۷ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81897833
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمانشاه: شيعه و سني بايد اخلاق و منش پيامبر را به دنيا معرفي كنند

كرمانشاه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: شيعه و سني بايد اخلاق و روش و منش پيامبر بزرگ اسلام (ص) را به دنيا معرفي كنند.

به گزارش ايرنا آيت الله مصطفي علما روز دوشنبه در جشن بزرگ ميلاد پيامير (ص) و هفته وحدت در مسجد جامع روانسر، افزود: همه گروه هاي تكفيري مانند داعش و النصره مي خواهند اسلام را خشن و چهره پيامبر را بد جلوه دهند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد با بد جلوه دادن اسلام مبارزه كنيم، تاكيد كرد: بايد در مقابل بد جلوه دادن سيره و خلق و روش پيغمبر بيدار بود و همه بايد مدافع اسلام اسلام راستين باشيم.
نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه گفت: مهمترين وظيفه روحانيت آگاهي دادن و بصيرت به مردم است و رسالت طلبه ها و فضلا در تشريح اسلام ناب محمدي (ص) بسيار سنگين است.
وي با بيان اينكه قرآن به معناي آگاهي، بصيرت و هدايت است، اضافه كرد: بالاترين هديه اي كه پيامبر عظيم الشان اسلام براي ما به ارمغان آورده قرآن كريم و هدايت است.
آيت الله علما افزود: در زندگي بايد به سبك زندگي پيامبر اسلام (ص) نگاه و به او اقتدا كنيم و فرزندانمان را به سبك رسول خدا تربيت كنيم.
وي اظهار كرد: پيغمبر خدا مظهر قرآن است و بايد به جوان ها و نوجوان ها توصيه كنيم كه اخلاق و خلق قرآني داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: ما مفتحريم كه امت چنين پيغمبري هستيم كه ما را به وحدت، محبت، عطوفت، مهرباني و همدلي سفارش كرده است.
وي ادامه داد: همايش و برنامه هايي كه امسال براي بزرگداشت هفته وحدت در سطح استان برگزار شد بي نظير و مثال زدني بود و دشمن توان ديدن اين وحدت و بيداري را ندارد.
امام جمعه كرمانشاه يادآور شد: برگزاري اين چنين همايش هايي مايه گفتمان اخلاق پيغمبر است.
در اين آيين كه همراه با مولودي خواني بود اقشار مختلف مردم و مسئولان استان و شهرستان روانسر حضور داشتند.
هشتم دي ماه برابر با 17 ربيع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.
سوم تا هشتم ديماه برابر با 12 تا 17 ربيع الاول هفته وحدت نامگذاري شده است.
شهرستان روانسر با جمعيتي بالغ بر 47 هزار نفر در شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
2077/8066
۰ نفر