۷ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81898235
T T
۰ نفر
پنج نفر به دليل مصرف مشروبات الكلي در اراك راهي بيمارستان شدند

اراك - ايرنا - رئيس مركز آموزشي درماني حضرت وليعصر (عج) اراك از مسموميت شديد پنج نفر در اين شهر به علت مصرف مشروبات الكلي خبر دارد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري دانشگاه علوم پزشكي اراك (وب دا)، سيد محمد جماليان گفت: اين افراد روز ششم دي ماه با علائم حاد مسموميت مشروبات الكلي به اورژانس بيمارستان وليعصر (عج) اراك مراجعه كردند.
وي بيان كرد:يك نفر از اين مسموم شدگان فوت شده و سه نفر دچار از كار افتادگي كليه ها شده اند و در شرايط كما به سر مي برند و يك نفر ديگر نيز به اختلالات شديد بينايي مبتلا شده است.
وي اظهار كرد: مشروبات الكلي كه در شهر در بين جوانان به صورت غيرقانوني مصرف مي شود با دامنه مخاطرات جدي همراه است و حادثه روز گذشته نمونه بارزي از آن است.
اين متخصص پزشكي قانوني و مسموميت ها در اين خصوص گفت: با توجه به ممنوعيت مصرف مشروبات الكلي در كشور، قاچاقچيان براي سوء استفاده و كسب سود بيشتر اقدام به مخلوط كردن الكل صنعتي با مشروبات مي كنند و اين محصول خطرناك را به صورت پلمپ شده مي فروشند.
دكتر جماليان بيان كرد: الكل صنعتي (متانول) در بدن متابوليزه مي شود و توليد تركيبات سمي مي كند كه اين تركيبات مرگ ناگهاني، كوري و عوارض كليوي را به دنبال دارد.
وي اضافه كرد: در سال هاي اخير شاهد مسموميت با اتانول و متانول به ويژه در جوانان هستيم كه اين نشان مي دهد افراد در كنار مصرف مواد مخدر به مصرف مشروبات الكلي روي آورده اند و اين موضوع زنگ خطري براي خانواده ها و مسئولان است.
رييس مركز آموزشي درماني حضرت وليعصر (عج) اراك در پايان با بيان اينكه خانواده ها و افراد معتاد فكر مي كنند كه مشروبات الكلي اعتيادآور نيست، اظهار داشت: خانواده ها بايد بدانند كه مشروبات الكلي هم اعتياد دارد و هم عوارض شديد دارد، لذا بايد كنترل بيشتري روي جوانان خود داشته باشند.
6013/ 1257
۰ نفر