۹ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81900375
T T
۰ نفر
هشدار ستاد بحران خوزستان نسبت به وقوع سيل و آبگرفتگي

اهواز- ايرنا- اداره كل بحران استانداري خوزستان نسبت به وقوع سيل و طغيان رودخانه ها در استان به ويژه مناطق شمال و شمال شرقي هشدار داد.

به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه كه روز چهارشنبه منتشر شد آمده است: با توجه به اخطاريه سازمان مديريت بحران كشور و اداره كل هواشناسي خوزستان در خصوص وقوع حجم قابل توجه بارندگي پيش بيني شده گاهي آسمان همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در سطح استان به ويژه در مناطق شمال و شمال شرق كشور در روز چهارشنبه (امروز) با احتمال آبگرفتگي معابر و طغيان رودخانه ها و مسيل ها در اين مناطق همراه است.
همچنين وزش باد شديد در نيمه جنوبي استان وقوع گرد و غبار محلي در برخي از اين مناطق را به وجود مي آورد كه اين وضعيت با شدت و ضعف تا اواسط وقت روز شنبه ادامه دارد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان لازم است تمهيدات براي كنترل و بازديد و بررسي سيستم هاي دفع فاضلاب و آب هاي سطحي و شبكه برق رساني نظارت بر وضعيت سيل بندها و پل ها و راه ها در مناطق شهري و روستايي احتياط لازم تردد در جاده كوهستاني و مسدود كردن جاده هاي حادثه خيز در صورت ضرورت با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و نيروهاي نظامي و انتظامي مرتبط شهرستان طبق ضوابط بكارگيري تجهيزات و امكانات راهداري و هماهنگي با ادارات راه و شهرسازي شهرستان ها به منظور آمادگي مقابله با حوادث غيرمترقبه ناشي از باندگي شديد در مناطق شمال و شمال شرق خوزستان را اتخاذ كنند.
اطلاع رساني به شهروندان به ويژه صيادان، لنج داران، صاحبان قايق هاي موتوري، كشاورزان، مسافران، بيماران تنفسي، دامداران، عشاير و حاشيه نشين هاي رودخانه ها ساكنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه براي رعايت اصول ايمني و بهداشتي و ساير تدابير لازم براي پيگشيري يا كاهش آثار حوادث احتمالي از جمله مواردي است كه در اين اطلاعيه از فرمانداران به عنوان روساي ستاد بحران شهرستان ها خواسته شده است.
بارش باران شديد از بامداد چهارشنبه در برخي شهرهاي استان آغاز شده است.
بر اساس گزارش هواشناسي خوزستان از اواخر روز سه شنبه با ورود سامانه بارشي كه از خليج فارس تغذيه رطوبتي مي كند انتظار بارش هاي رگباري در بيشتر نقاط خوزستان تا روز جمعه به صورت متناوب وجود دارد.
7151/6064