۱۰ دی ۱۳۹۴، ۶:۲۴
کد خبر: 81900805
T T
۰ نفر
مالزی خواستار عذرخواهی ژاپن و دریافت غرامت برسر بردگان جنسی شد

كوالالامپور – ایرنا – انجمن چینی های مالزی خواستار عذرخواهی دولت ژاپن و پرداخت غرامت به مالزی برای درد و رنج های ناشی از بردگان جنسی در طول جنگ جهانی دوم شد.

به گزارش ایرنا، 'مایكل چونگ'، رئیس سازمان خدمات عمومی و شكایات انجمن چینی های مالزی روز پنجشنبه، گفت كه دولت ژاپن باید با این واقعیت كه از زنان مالزی نیز در طول جنگ بهره كشی شده است، عذرخواهی كند.
دولت های ژاپن و كره جنوبی روز دوشنبه بر سر موضوع مناقشه برانگیر تاریخی 'بردگان جنسی' در دوران جنگ جهانی دوم توافق كردند.
دولت ژاپن قرار است 7 میلیون و 300 هزار دلار بابت غرامت به 49 زن كره ای كه در آن ایام به عنوان برده جنسی مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند و امروز كهنسال هستند، پرداخت كند.
زنان كهنسال كره جنوبی كه توسط ژاپنی ها به عنوان بردگان جنسی مورد سوء استفاده قرارگرفته بودند روز گذشته در اعتراض به توافق دولت كشورشان با ژاپن بر سر این موضوع تظاهرات كردند.
اما 'چونگ' از انجمن چینی های مالزی به خبرنگاران، گفت: عدالت برای این قربانیان كه دردهای عاطفی را تحمل كرده اند و پرداخت غرامت باید انجام شود.
به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، وی گفت كه این غرامت باید به سمت سازمان های خیریه هدایت شود و برای استفاده شخصی نباشد.
در طول جنگ جهانی دوم حدود 100 هزار مالزیایی كه در آن زمان حدود چهار میلیون و 400 هزار نفر جمعیت داشت، كشته شدند.
یك سند محرمانه ارتش ژاپن در تایوان در سال 1942 نشان می دهد گروهی از زنان به عنوان بردگان جنسی در 'بورنئو' مالزی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. مالزی از سال 1942 تا سال 1945 طی جنگ جهانی دوم از سوی ژاپنی ها تصرف شد.
آساق**1611