۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹
کد خبر: 81902868
T T
۰ نفر
فرآیند ثبت و صدور مجوز اعلام وصول كتاب الكترونیك شد

تهران- ایرنا- مدیركل دفتر توسعه كتاب و كتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گسترش خدمات الكترونیك و ارائه توكن به همه ناشران تا پایان سال ٩٤ خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سُلگی افزود: در راستای گسترش دولت الكترونیك و به منظور سرعت و دقت در انجام امور اجرایی ناشران و كاهش تردد در سطح شهر تهران، طرح فرآیند صدور مجوز اعلام وصول كتاب از اول آبان ماه به صورت كاملا الكترونیك ساماندهی و اجرا شده است.
وی ادامه داد: در مرحله اول ناشرانی كه دارای توكن (امضای دیجیتالی) هستند، می توانند درخواست صدور مجوز چاپ و نشر كتاب خود را (قبل از چاپ اعلام وصول) از طریق سامانه الكترونیكی به نشانی http://ketab.farhang.gov.ir ارسال كنند.
به گفته وی، سایر ناشران فاقد توكن نیز با مراجعه حضوری به واحد ثبت كتاب این دفتر می توانند درخواست اعلام وصول خود را به صورت الكترونیكی انجام دهند.
سلگی از ارایه توكن به ناشران كل كشور در مرحله دوم این طرح خبر داد و گفت: با توجه به استقبال ناشران از این طرح، در نظر داریم توكن را به همه ناشران كشور تخصیص دهیم كه خوشبختانه مقدمات اجرایی آن فراهم شده و تا پایان سال جاری فرآیند تحویل توكن به ناشران انجام خواهد شد.
مدیركل دفتر توسعه كتاب و كتابخوانی خاطرنشان كرد: با توزیع توكن در میان همه ناشران، فرآیند ثبت و صدور مجوز اعلام وصول كتاب به صورت الكترونیك برای همه ناشران كشور انجام خواهد شد.
سلگی ادامه داد: ناشران می توانند تمام مراحل فرآیند صدور مجوز چاپ و نشر كتاب خود را از طریق همین سامانه پیگیری كنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود مگر در مواقع ضروری كه ناشر باید نسخه كتاب چاپ شده خود را به دفتر توسعه كتاب و كتابخوانی تحویل دهد.
فراهنگ**1880 ** 1569
۰ نفر