۱۷ دی ۱۳۹۴، ۸:۱۶
کد خبر: 81910798
T T
۰ نفر

به دنبال ثبت جهاني زوران هستيم

۱۷ دی ۱۳۹۴، ۸:۱۶
کد خبر: 81910798
به دنبال ثبت جهاني زوران هستيم

كرمانشاه - ايرنا - نائب رئيس هيات ورزش هاي روستايي عشايري استان كرمانشاه گفت: با انجام اقدامات لازم و جمع آوري اسناد معتبر و همچنين رعايت استانداردها در مسابقات آينده زوران ( ارديبهشت ماه در كنگاور) به دنبال ثبت جهاني زوران هستيم.

بهرام بهروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تلاش براي ثبت اين ورزش اصيل بومي استان كرمانشاه در فهرست يونسكو گفت: از تمامي افرادي كه در اين زمينه تصاوير، اسناد و اطلاعاتي دارند درخواست مي كنيم با ارائه آنها ما را در اين راه كمك كنند.
وي افزود: براي ثبت جهاني اين ورزش باستاني بايد قدم هاي اول را استوار و محكم برداشت و در اين راستا از تمامي ظرفيت هاي استان استفاده كرد.
بهروش با اشاره به برگزاري اولين مسابقات كشوري در كنگاور افزود: به دنبال تثبيت اين ورزش باستاني در استان با مركزيت كنگاور هستيم كه جاي خود را در ميان ساير كشتي هاي محلي كشور باز كند و با رعايت استانداردهاي لازم در مسابقات پيش رو نظر مسئولان را جلب كرده و مقدمات ثبت جهاني آن را فراهم كنيم.
رئيس هيات ورزش هاي روستايي عشايري كنگاور با بيان اينكه زمين مناسبي در ابتداي ضلع شرقي شهر براي اجراي مسابقات در نظر گرفته شده است و نياز به تسطيح دارد گفت: انتخاب اين زمين به علت نزديكي به بزرگراه كربلا و جلوگيري از سردرگمي مسافران ديگر استان ها و همچنين نزديكي به مسير سلامت شهر كنگاور براي انجام نرمش هاي صبحگاهي است.
بهروش همچنين در پايان از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) به خاطر پوشش مناسب اخبار مربوط به كشتي زوران استان كرمانشاه قدرداني كرد.
ورزش باستاني زوران به نام كرمانشاه و با مركزيت كنگاور در تابستان سال جاري در فهرست ملي ثبت شد.
كنگاور با 85 هزار نفر جمعيت در شرق استان كرمانشاه قرار دارد.
7447/8066