مسابقات زوران استان کرمانشاه در کنگاور برگزار شد + فیلم

کنگاور - ایرنا - همزمان با هفته جوان مسابقات زوران استان کرمانشاه با حضور فرماندار کنگاور، سرپرست انجمن زوران کشور و کشتی‌گیرانی از شهرهای مختلف استان روز یکشنبه در سرسرای ورزشی پنج آذر این شهرستان برگزار شد.

سرپرست انجمن زوران کشور در حاشیه این رقابت‌ها به خبرنگار ایرنا، گفت: این مسابقات همزمان با اعیاد مبارک و خجسته شعبان و هفته جوان برای چندمین بار است که در سطح استانی برگزار می‌شود.

«بهرام بهروش» افزود: در هر سه وزن کشتی زوران امروز، کنگاوری‌ها عناوین نخست را از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه کشتی سنتی زوران رشته‌ای بومی در میان مردمان زاگرس نشین ایران است که با محوریت کنگاور ثبت ملی شده، اظهار کرد: با توجه به پیشینه و قدمت این رشته در کنگاور و استان کرمانشاه گام‌هایی را برای ثبت جهانی آن آغاز کرده‌ایم.

او ادامه داد: حضور رییس انجمن ورزش‌ها و بازی‌های سنتی سازمان جهانی یونسکو در مسابقاتی که پیش از این مسابقه در کرمانشاه برگزار شد، باعث دلگرمی و انگیزه مضاعف برای ادامه راه شد.

مسابقات زوران استان کرمانشاه در کنگاور برگزار شد+فیلم

وی با تقدیر از رییس فدراسیون ورزش روستایی در حمایت از این ورزش، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌ها، بتوانیم گام‌های خوبی برای این ورزش برداریم و هیات‌های ورزش روستایی در استان‌های مختلف کشور، زیر نظر این انجمن فعالیت‌هایشان را در این حوزه با قدرت ادامه دهند.

بهروش از زحمات «داوود مبرا» رییس اداره ورزش و جوانان کنگاور، «حسین مشکلی» رییس هیات زوران شهرستان و «امین قلخانی» مربی ملی کشتی که زحمت برگزاری این مسابقات بر دوش آنها بود، قدردانی کرد.

در مسابقات امروز در وزن ۵۵ تا ۶۵ کیلوگرم، محمد جعفری (کنگاور) موفق به کسب مقام اول شد و امیر داوری (کنگاور) مقام دوم را کسب کرد و محمدصدرا ایزدی(بیستون) سوم شد.

در وزن ۶۵ تا ۷۵ کیلوگرم، ستار گرمسیری (کنگاور) موفق به کسب مقام اول شد؛ امیرمحمد صالحی (کنگاور) دوم و محمد صدرا ایزدی (بیستون) سوم شدند.

در وزن ۷۵ تا ۸۵ کیلوگرم، عادل رحمتی (کنگاور) موفق به کسب مقام اول شد؛ محمدحسین فرخی (اسلام آباد) مقام دوم و محراب محفوظی (کرمانشاه) عنوان سوم را از آن خود کردند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۰ کیلومتری غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha