۱۸ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81912292
T T
۰ نفر
سقوط درختان و تيرهاي برق در برخي مناطق رشت بر اثر وزش باد شديد

رشت - ايرنا - مديركل ستاد مديريت بحران استانداري گيلان با بيان اينكه وضعيت ناشي از وزش باد شديد در استان تحت مديريت است، گفت: تاكنون سقوط درختان و تيرهاي برق در برخي مناطق شهر رشت گزارش شده است.

افشين عزيزي عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وزش باد شديد در مواردي منجر به سقوط درختان ، كنده شدن سربندي حلبي و قطع برق شده با اين وجود، تاكنون حادثه بزرگي در استان گزارش نشده است.
وي بيشترين سرعت باد را براساس اعلام اداره كل هواشناسي گيلان، مربوط به شهرستان رشت با حدود 50 كيلومتر بر ساعت عنوان و بيان كرد: اوضاع توسط فرمانداران و دستگاه هاي اجرايي مربوطه مديريت مي شود و هريك از دستگاه ها، هماهنگ با هم، وظايف خود را در اين ارتباط انجام مي دهند.
مركز فوريت هاي 121 شركت برق استان گيلان اعلام كرده كه 37 مورد قطعي برق در شهر رشت بر اثر وزش باد شديد از صبح امروز (جمعه) ثبت شده است.
بر اساس اعلام اين مركز ، اين قطعي ها در مناطقي همچون ميدان جانبازان، بلوار شهيد بهشتي، حميديان و آج بيشه رشت بوده كه برق مشتركان آنها بر اثر وزش باد شديد و پارگي سيم قطع شده است.
اداره كل راه و شهرسازي گيلان نيز از آمادگي نيروهاي راهداري در استان در پي وزش باد شديد گرم خبر داده است.
بر اساس گزارش روز جمعه روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گيلان به ايرنا، تمامي نيروهاي راهداري در آماده باش كامل هستند و گشت هاي راهداري در نقاطي كه احتمال سقوط درختان وجود دارد، مستقر شده اند تا در كوتاه ترين زمان ممكن، نسبت به پاكسازي جاده ها اقدام كنند.
اداره كل هواشناسي گيلان نيز اعلام كرده كه وزش باد گرم و افزايش محسوس دما تا ظهر فردا (شنبه) در استان ادامه دارد.ك/3
7296/2007