۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81912991
T T
۰ نفر
باشگاه فرهنگ ايران در دانشگاه عمان تأسيس مي‌شود

تهران- ايرنا- باشگاه فرهنگ ايران با همكاري رايزني فرهنگي كشورمان در عمان و دانشگاه خليج اين كشور، در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي دانشجويي، راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، در پي درخواست دانشگاه خليج عمان از سفارت ايران مبني بر ارزيابي و تأييد مدارك اعطا شده توسط اين دانشگاه از جانب وزارت علوم ايران، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در اين كشور از اين دانشگاه بازديد كرد.
رييس دانشگاه خليج در ديدار با حجت الاسلام بهمن اكبري، به روابط عميق ايران و عمان پرداخت و در ادامه بر لزوم ارتباط هر چه بيش‌تر دانشگاه خليج با مراكز علمي آموزشي ايران، تأكيد كرد.
تقي عبدالرضا عبدواني همچنين با يادآوري خاطرات سفرهاي متعدد خود به جمهوري اسلامي، به ظرفيت‌هاي علمي ايران و پيشرفت‌هاي كشورمان در حوزه‌هاي مختلف هم اشاره كرد.
حجت الاسلام اكبري رايزن فرهنگي ايران نيز در اين ديدار بر ايجاد اتاق فرهنگي ايران و اتاق زبان فارسي در دانشگاه خليج تأكيد و در اين باره اعلام آمادگي كرد كه با استقبال مسئولان دانشگاه مواجه شد.
بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين ديدار كه با همراهي مسعود خان رييس بخش دروس ابتدايي دانشگاه و معاون وي انجام شد، طرفين بر همكاريهاي آموزشي و فرهنگي همچون ايجاد مقدمات تبادل استاد و دانشجو بين دانشگاه خليج و دانشگاه‌هاي ايران نيز تاكيد كرد و آموزش زبان فارسي در دانشگاه خليج در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي، تأسيس باشگاه فرهنگ ايران (Persian Corner) در دانشگاه خليج در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي دانشجويي، ايجاد مقدمات ايجاد كرسي زبان فارسي در دانشگاه خليج، ايجاد مقدمات دعوت از شخصيت‌هاي ايران براي شركت در دوره‌هاي كوتاه‌مدت آشنايي با زبان عربي، انجام پژوهش‌هاي مشترك براي بررسي فرصت‌هاي تجاري ايران و عمان، اختصاص سالن يكهزار نفره دانشگاه خليج براي برگزاري مراسم فرهنگي و نمايش فيلم‌هاي ايراني نيز از جمله مواردي بود كه طرفين درباره آنها توافق كردند.
فراهنگ**1355**1027