۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81913671
T T
۰ نفر
معاون استاندار كرمانشاه: انتخابات نماد مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خویش است

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه برگزاری انتخابات را نماد مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خویش و تجلی حكومت مردم سالاری دینی در نظام اسلامی توصیف كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف شاه حسینی روز شنبه در جلسه شورای اداری قصرشیرین افزود: با همكاری اعضای هیات های اجرایی، فرمانداران و دیگر مسئولان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و مطلوب با مشاركت حداكثری مردم در استان كرمانشاه فراهم شده است.
وی ابراز امیدواری كرد تا با بهره گیری از بسترهای فراهم شده و امكانات موجود شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، بانشاط و با مشارك بالای مردم باشیم.
وی بیان كرد: اگر بخواهیم در عرصه انتخابات بعنوان یك رویداد سیاسی و ملی پیشرفت داشته باشیم همه موظف به همكاری و تعامل هستیم.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار كرمانشاه اضافه كرد: توجه به قانون و فضیلت های اخلاقی باید در نحوه برگزاری انتخابات آتی، رای دادن مردم و تبلیغات داوطلبان نمایندگی تجلی یابد.
شاه حسینی ادامه داد: در انتخابات آتی باید با تدبیر و امید زمینه را برای مشاركت مردم در اداره امور كشور فراهم كنیم.
وی همچنین رمز پیروزی، موفقیت و ماندگاری نظام اسلامی را از دیدگاه امام راحل همدلی و صداقت بیان كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر این دو اصل تاكید داشته اند.
وی اظهار كرد: وحدت و عقلانیت باید سرلوحه عمل افراد باشد كه در صورت تحقق این مهم مسیر رسیدن به هدف نیز تسهیل می شود.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: با تلاش های صورت گرفته زمینه برای برگزاری انتخاباتی باشكوه و قانونمند با حضور حداكثری مردم در این شهرستان مرزی فراهم شده است.
مرادعلی تاتار افزود: باید تلاش كنیم تا با استفاده از تمام امكانات و ظرفیت های لازم انتخاباتی سالم و قانونمند برگزار شود.
وی در ادامه به ظرفیت های مطلوب شهرستان مرزی قصرشیرین با داشتن دو مرز رسمی و فعال خسروی وپرویزخان برای صادرات و تردد مسافر و زائر اشاره كرد و گفت: شهرستان مرزی و راهبردی قصرشیرین كه نگین اقتصادی در بین شهرستانهای غربی كشور است با داشتن ظرفیت های فراوان می تواند مسیر توسعه و پیشرفت را در كوتاهترین زمان ممكن طی كند.
تاتار افزود: اگر برنامه های بزرگ تحول اقتصادی و بویژه طرح ویژه منطقه آزاد تجاری، ایجاد شهرك صنعتی مرزی، فعالیت تعاونی های مرزنشینی و كوله بری با همكاری مردم و مسئولان بدرستی مدیریت شود می توان به آینده روشن و درخشان شهرستان مرزی قصرشیرین بسیار امیدوار بود.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان هفتم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
در مجموع بیش از سه هزار نفرعوامل نظارتی، اجرایی و انتظامی در بیش از 196 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در روز رای گیری كار برگزاری انتخابات مجلس دهم را بر عهده دارند.
شهرستانهای مرزی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع حدود 220 هزار نفر جمعیت دارند و یك نماینده از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می كند.
در پایان این آیین حجت الله فتاحی بعنوان بخشدار جدید مركزی قصرشیرین معرفی و از زحمات فرزاد فیض اربابی بخشدار سابق تجلیل شد.
حجت الله فتاحی از كارشناسان استانداری كرمانشاه است كه از امروز در سمت بخشدار مركزی قصرشیرین فعالیت می كند.
فرزاد فیض اربابی بخشدار سابق قصرشیرین نیز بعنوان مامور به خدمت 18 ماه در این سمت فعالیت داشت كه پس از خاتمه ماموریتش به استانداری كرج منتقل شد.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب استان كرمانشاه دارای دو بخش سومار - نفت شهر و بخش مركزی است كه بخش مركزی این شهرستان دارای 26 روستای خالی از سكنه و 26 روستای دارای سكنه است.
بخش سومار از توابع شهرستان قصرشیرین نیز دارای 17 روستاست.
7079/3012/8066