۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81914538
T T
۰ نفر

شعراي خادم الشهيد تجليل مي شوند

۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81914538
شعراي خادم الشهيد تجليل مي شوند

تهران - ايرنا- مدير مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي از تجليل شعراي خادم الشهيد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا ،عليرضا قزوه روز يكشنبه در يك نشست خبري افزود: در نخستين كنگره دو هزار شهيد هنرمند با عنوان ترنم پرواز كه 24 دي ماه برگزار مي شود از شش شهيد اديب و شعراي خادم الشهيد و خانواده هاي آنان تجليل مي شود.
وي اظهار داشت : اين مراسم براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شعرا و اديبان شهيد و آشنايي مردم با آنان برگزار مي شود.
قزوه با بيان اينكه تاكنون در حوزه شعر از شهيد مجيد حدادعادل و در حوزه داستان از شهيدان عليرضا شاهي، حسن جعفربيگي و يوسف ملك شامران تجليل شده، ادامه داد: در بخش نثر ادبي نيز از شهيد احمد رضا احدي تجليل مي شود و اين كنگره در سال‌هاي آينده به طور مستمر برگزار مي شود .
محسن مومني شريف رييس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي نيز در اين نشست در سخن كوتاهي گفت : در همه رشته‌هاي هنري صاحب شهيد هستيم و اين مساله در حوزه ادبيات و شعر نيز ديده مي‌شود.
وي افزود:شاعران ما در زمره نخستين افرادي بودند كه مردم را به حضور در جبهه‌ها تشويق مي‌كردند و اشعارشان را در اين زمينه مي‌سرودند. اين مساله تا جايي جلو رفته كه امروز بخشي از ادبيات ما ادبيات شهادت است كه در دل ادبيات دفاع مقدس تعريف مي‌شود.
مومني با اشاره به افزايش علاقه مندي عموم مردم به ادبيات شهدا، اظهار داشت: حضور 2000 شهيد هنرمند براي ادبيات و هنر ما سرمايه‌اي است كه اميدوارم فرصتي براي معرفي تمامي آنها مهيا شود.
فراهنگ **9022 ** 1569
۰ نفر