۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81914693
T T
۰ نفر
ايمن سازي هزار كيلومتر از محورهاي گيلان با اجراي طرح خط كشي

رشت - ايرنا - مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي گيلان از اجراي طرح خط كشي هزار كيلومتر از محورهاي اين استان به منظور افزايش ايمني تردد، ديد كافي در شب، كنترل ترافيك و تسهيل رفت و آمد خبر داد.

محمود ايرانپرست روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزايش ايمني محور، هدايت وسايل نقليه و آگاهي دادن به كاربران راه بخصوص در شب با ديد محدود، تفكيك باندهاي رفت و برگشت در نقاط بدون جدا كننده وسط و كاهش ميزان تصادفات و سوانح رانندگي را از مزاياي اجراي طرح خط كشي در جاده هاي استان عنوان كرد.
وي اظهار كرد: به همين منظور در راستاي تامين ايمني عبور در محورهاي شهرستان هاي لاهيجان، رودسر ، لنگرود ، آستارا ، تالش ، رضوانشهر ، صومعه سرا ، فومن ،ماسال و شفت اجرا شد.
وي اعتبار هزينه شده براي خط كشي اين محورها را بالغ بر 17ميليارد ريال ذكر كرد.
ايرانپرست در ادامه به ديگر پروژه هاي راهداري گيلان در راستاي افزايش ايمني راهها اشاره و تصريح كرد: رنگ آميزي سرعت گير در محور راه هاي روستايي شهرستان ماسال به طول 40 متر و رنگ آميزي نرده پلهاي صومعه سرا - پونل از ديگر اقدامات انجام شده در جهت ايمن سازي توسط عوامل راهداري است.
وي يادآور شد: همچنين عمليات پاكسازي قرنيز پل ها در محور پونل-تالش ، پاكسازي حاشيه نيوجرسي ها در محور پونل به ضيابر و ايمن سازي محور شلمان-املش انجام شده است.
10 هزار و 683 كيلومتر راه در استان گيلان وجود دارد كه از اين ميزان، يك هزار و 843 راه شهري و هشت هزار و 840 كيلومتر راه روستايي است.ك/3
7296/ 6158