۲۱ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۲
کد خبر: 81915670
T T
۰ نفر
سارقان مسلح طلافروشي محله خاني آباد تهران دستگير شدند

تهران - ايرنا - مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري سارقان مسلح طلافروشي خيابان ماهان واقع در منطقه خاني آباد كه اسفندسال گذشته مورد سرقت واقع شده بود، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، ساعت 11 روز هفدهم اسفند سال گذشته وقوع يك فقره سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشي در خيابان ماهان به كلانتري 152 خاني آباد اعلام شد.
با حضور ماموران كلانتري در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد كه سه سرنشين يك دستگاه خودرو سواري سمند نوك مدادي با صورت پوشيده و مسلح به دو قبضه اسلحه كمري ، پس از تيراندازي و شكستن شيشه مغازه طلافروشي، اقدام به سرقت بيش از سه كيلوگرم طلا و جواهرات داخل ويترين مغازه كردند.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت مسلحانه طلافروشي و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با اعلام خبر سرقت مسلحانه به اداره يكم پليس آگاهي ، طرح مهار از سوي كلانتري 152 خاني آباد در محدوده محل سرقت به اجرا گذاشته شد كه در نتيجه آن، خودرو سمند مورد استفاده توسط سارقان مسلح در خيابان ابوذر به صورت رها شده، كشف و توقيف شد.
با شناسايي صاحب خودرو مشخص شد كه دو روز پيش از سرقت مسلحانه مغازه طلافروشي ، اين خودرو توسط دو نفر و به شيوه مسلحانه در منطقه جنت آباد سرقت شده است.
مالك خودرو در خصوص نحوه سرقت خودرو به كارآگاهان گفت : ساعت 23 پانزدهم اسفند 93 خودرو شخصي ام دچار نقص فني شد و دو نفر جوان به بهانه كمك كردن براي روشن كردن خودرو، با تهديد دو قبضه اسلحه كمري اقدام به سرقت آن كردند.
در مورخه پانزدهم دي ماه سالجاري كارآگاهان در ادامه اقدامات خود براي شناسايي و دستگيري سارقان تحت تعقيب پليس آگاهي، اقدام به دستگيري يكي از آنها به نام ناصر در منطقه خاني آباد كرده و در بازرسي از مخفيگاه اين شخص موفق به كشف يك قبضه اسلحه كمري غيرمجاز شدند.
*دستگيري سارقان طلافروشي ماهان، ناصر (26 ساله) در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: اسلحه متعلق به جواد.ص (برادرهمسرم) است كه چندوقت پيش اين اسلحه را به صورت امانت به من داد و طي اين مدت من هيچ اطلاعي از انجام سرقت مسلحانه ي طلافروشي توسط جواد نداشتم.
با شناسايي محل سكونت جواد در يكي از استان هاي مرزي غرب كشور، كارآگاهان اداره يكم با اخذ نيابت قضايي به يكي از شهرهاي مرزي اعزام و در مورخه هفدهم دي ماه موفق به دستگيري جواد شده و در بازرسي از مخفيگاه متهم، يك قبضه اسلحه كمري مورد استفاده در سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان ماهان كشف شد.
جواد در همان تحقيقات صراحتا به سرقت مسلحانه طلافروشي در خيابان ماهان اعتراف و نام دو نفر هادي. ص (38 ساله) و انور. س (27 ساله) را به عنوان ديگر اعضاي گروه سارقان مسلح طلافروشي را اعلام كرد.
جواد كه به سرقت مسلحانه خودرو سمند با همكاري هادي اعتراف كرده بود در خصوص نحوه شناسايي طلا فروشي جهت سرقت نيز به كارآگاهان گفت: محل زندگي خواهر و شوهرخواهرم (ناصر) و همچنين ميدان تره باري كه درآن كار مي كردم درنزديكي محل سرقت قرار داشت و طي اين مدت، خيابان طلافروشي به محل دائم تردد من تبديل شده بود تا اينكه با همراهي دو نفر از دوستانم در بازار ميوه و تره بار ، تصميم به سرقت طلافروشي گرفتيم.
با شناسايي هادي و انور به عنوان دو عضو ديگر گروه سارقان مسلح، اين دو نفر نيز در 17 دي ماه سال جاري دستگير و آنها نيز همانند جواد به سرقت مسلحانه از طلافروشي اعتراف كردند.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ در اين خصوص گفت: بازسازي صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشي خيابان ماهان ، در 17 دي ماه سال جاري و در همان محل وقوع سرقت ( طلافروشي ) و با حضور صاحب طلافروشي ، هر سه متهم و كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ انجام شد.
وي افزود: قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و هر سه متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند .
تهرام/281// 1625
۰ نفر