۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81916163
T T
۰ نفر
نخستين جلد از كتب سواد رسانه اي به بازار نشر آمد

تهران - ايرنا- نخستين جلد از مجموعه كتب سواد رسانه‌اي با عنوان «مفاهيم و كليات' از سوي موسسه فرهنگ و هنر هدايت ميزان به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات ايرنا ، كتاب سواد رسانه اي با عنوان مفاهيم و كليات نوشته حميدرضا آيت‌اللهي و اسماعيل رمضاني است .
در بخش معرفي اين مجموعه مي‌خوانيم: ما در دنياي رسانه‌اي شده زندگي مي‌كنيم. رسانه‌ها در همه ابعاد وجودي خويش زندگي روزمره انساني را فراگرفته‌اند و بدون واسطه آنها فهم ما از جهان، هستي و زندگي دچار مشكل خواهد شد.
به همين خاطر هم داشتن درك و سطحي از آشنايي با ابزارهاي متعدد و متنوع رسانه‌اي جزيي از سبك و روش زندگي در دنياي امروز است كه بدون آن بي‌شك گذران زندگي ما دچار خلل و آسيب خواهد شد. بنابراين امروزه داشتن «سواد رسانه‌اي» كافي درست مثل خواندن و نوشتن نيازي ضروري و اساسي است.
اين موضوعي است كه در بسياري از كشورهاي صاحب علم و پيشرفته دنيا در حال پيگيري و كندوكاو است. در بسياري از اين كشورها آموزش سواد رسانه‌اي يكي از پايه‌هاي اصلي آموزش ضمن تحصيل خصوصا براي افراد زير 18 سال به شمار مي‌رود. اين در حالي است كه مبحث سواد رسانه‌اي در كشور ما هنوز يك بحث صرفا دانشگاهي شمرده مي‌شود و جز چند كتاب علمي و مقاله محور و چند كنفرانس علمي و دانشگاهي ردپايي از آن در محافل فرهنگي و آموزشي كشور ديده نمي‌شود.
از همين رو و با توجه به همين نياز «موسسه هدايت ميزان» بر آن شد تا در اين راه پرفراز و نشيب گام‌هايي اساسي جهت تدوين دوره‌هايي آموزشي و مدون بردارد. نخستين گام در اين مسير نيز تلاش براي توليد متون و مواد آموزشي به منزله كتاب‌هايي درسي براي دانش‌آموزان و شركت‌كنندگان در اين دوره‌ها بود، چيزي كه بدون آنها برنامه‌ريزي دوره‌هاي اصولي، يكپارچه و مدون غير ممكن مي‌ كرد.
كتاب‌هايي كه با همين هدف در اين مجموعه توليد شده است. با رويكردي كاربردي، كارگاهي، ساده و همه فهم، به روز و كاملاً آموزشي سعي مي‌كند تا چارچوبي باشد براي آموزش الفباي سواد رسانه‌اي براي جوانان، دانش‌آموزان و ساير علاقه‌مندان. اين مجموعه شامل يك كتاب عمومي و 11 كتاب اختصاصي براي رسانه‌ها و ابزارهاي رسانه‌اي گوناگون است.
مخاطبان در نخستين جلد از مجموعه كتب سواد رسانه‌اي در هشت درس با عناوين رسانه چيست؟ سواد رسانه‌اي چيست؟، رسانه چطور كار مي‌كند؟، متن و زيرمتن، زبان اقناع چيست؟، رسانه‌ها چطور ما را متقاعد مي‌كنند؟ و بازگشت پيام‌هاي رسانه‌اي با مباحث اين كتاب آشنا مي‌شوند.
نخستين جلد از مجموعه كتب سواد رسانه‌اي با عنوان «مفاهيم و كليات» نوشته حميدرضا آيت‌اللهي و اسماعيل رمضاني با شمارگان سه هزار نسخه در 34 صفحه به بهاي 40 هزار ريال منتشر شده است.
فراهنگ **9022 ** 1569
۰ نفر