۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81916293
T T
۰ نفر
شش نفر در آذربايجان غربي بر اثر آنفلوانزا فوت كرده اند

اروميه - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: شش نفر در اين استان بر اثر ابتلا به بيماري آنفلوانزا و وجود عوامل زمينه اي ديگر فوت كرده اند.

جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افرادي در جامعه با ريسك بالا براي ابتلا به بيماري آنفلوانزا هستند و به همين دليل در صورت ابتلا به اين بيماري بيشتر در معرض فوت قرار دارند.
وي اضافه كرد: مرگ شش نفر بر اين اثر در آذربايجان غربي ثابت شده است.
وي اظهار كرد: با وجود شايعه هاي مختلف موجود در جامعه، بروز اپيدمي آنفلوانزا را در آذربايجان غربي پيش بيني نمي كنيم و همه گير نخواهد بود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي ادامه داد: در صورتي كه سرماخوردگي تا سه روز با مداواي معمولي برطرف نشود، شهروندان مي توانند به پزشك مراجعه كنند ولي نبايد با ايجاد التهاب در بين مردم و مراجعه بيش از اندازه به درمانگاه ها زمينه بروز شايعه را در بين مردم فراهم كرد.
آقازاده گفت: موضوع آنفلوانزاي خوكي نيز كه در روزهاي اخير در بين مردم مطرح شده، اساس ندارد و منطقي و علمي نيست.
وي افزود: ميزان شيوع بيماري آنفلوانزا در سال جاري در آذربايجان غربي نزديك به نصف سال گذشته بود ولي مهمترين عامل بروز نگراني در بين مردم شيوع حدود يك و نيم ماه زودتر اين بيماري است.
وي اضافه كرد: بيماري آنفلوانزا بيماري مسري است كه در همه كشورهاي دنيا بروز مي كند ولي افراد داراي ريسك بالا بايد بيشتر مواظب خود باشند و تا حد امكان از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كنند و در صورت ابتلا نيز بايد به سرعت زمينه مداوا براي آنها فراهم شود.
روزهاي گذشته شايعه هايي در خصوص بروز اپيدمي آنفلوانزا در هفته هاي آينده در آذربايجان غربي وجود داشت.
بيماري آنفلوانزا نوعي بيماري مسري است كه سيستم تنفسي انسان را درگير كرده و مشكلاتي را ايجاد مي كند.
افراد كهنسال، خردسالان، زنان باردار، افراد داري بيماري هاي ضعف ايمني از جمله افراد در معرض خطر به شمار مي روند.
2093