۲۳ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81919787
T T
۰ نفر

همايش ملي فقه هنر در قم پايان يافت

۲۳ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
کد خبر: 81919787
همايش ملي فقه هنر در قم پايان يافت

قم - ايرنا - همايش يك روزه ملي فقه هنر با ارائه گزارشي از سوي دبير علمي اين همايش در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات اسلامي با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، دبير علمي همايش عصر چهارشنبه در اين آيين اظهار كرد: خدا را شاكر هستيم كه توفيق شد كه همايش را به نحو احسن برگزار كنيم واز مدرسه اسلامي هنر به عنوان شروع كننده اين همايش و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و ساير نهادها و افرادي كه در برگزاري اين همايش مشاركت داشتند تقدير و سپاسگزاري مي كنم.
آيت الله ابوالقاسم عليدوست ، اظهار كرد: همايش فقه هنر با هدف تعميق و توسعه پژوهش ‏هاي فقهي و اجتهادي در حوزه مسائل تخصصي هنر و در چارچوب انضباط فقهي و ارائه مطالب جديد برگزار شد.
وي گفت: مقاله هاي ارائه شده دراين همايش بخشي از مدخل هايي بود كه در فراخوان اين همايش آمده بود اما هنوز براي برخي از مدخل هاي همايش مقاله نداريم، دبيرخانه همايش هنوز هم پژوهشگراني كه داراي مقاله هاي فاخر دراين زمينه هستند آماده استفاده از آنهاست.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد:در برگزاري اين همايش تلاش شد كه مدخل هايي كه براي همايش انتخاب مي شود همه جانبه باشد اما اين گام اول است و در اين زمينه هنوز نياز داريم كه كار انجام شود.
عليدوست تشكيل يك دبيرخانه دائمي را براي اين همايش ضروري دانست و خاطرنشان كرد: اين كار تمام شده نيست و پس از انتشار كتاب مقاله هاي اين همايش بعد از ورود به بازار نشر مقاله هاي ارائه شده در كرسي ها و انجمن هاي علمي مورد نقد و بررسي قرار مي گيرند.
دبير علمي همايش ملي فقه هنر تصريح كرد: لازم است تا كتابي به صورت مرجع در اين رابطه نوشته شود و سندي براي رشته هاي مختلف هنري باشد كه با مراجعه به آن بتوانند كارهاي خود را برنامه ريزي كنند.
در اين همايش آيت الله محمدجواد فاضل لنكراني رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) سخنان خود را با عنوان «موضوعات و ملاك هاي حكم در فقه هنر» و حجت الاسلام والمسلمين احمد واعظي رئيس دفترتبليغات اسلامي حوزه علميه قم گزارشي از روند برگزاري اين همايش ارائه كردند.
عصر امروز نيز ، محمد قاييني، فخار طوسي، سيف الله صرامي و محمدهادي مفتح مقاله هايشان را به عنوان مقاله هاي برگزيده در اين همايش ارائه كردند.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره همايش فقه هنر مي توانند به پايگاه اينترنتي آن به نشاني http://feqhehonar.isoa.ir مراجعه كنند و يا در قم با تلفن 37838693 با پيش شماره 025 تماس بگيرند. ك/4
7406/ 6133/