۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85386456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی "فقه هنر" در مشهد آغاز به کار کرد

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85386456
همایش ملی "فقه هنر" در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- چهارمین همایش ملی "فقه هنر" با محوریت "فقه هنر و حکمرانی" روز چهارشنبه در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.

دبیر علمی همایش فقه هنر با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش دو روزه در ۶ محور «فقه هنر، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری»، «فقه هنر، حمایت از هنر اسلامی و مقابله با انحرافات»، «فقه هنر، نظارت بر اجرای قوانین و سیاست‌ها»، «فقه هنر و حاکمان»، «حکمرانی در هنر و فتاوای فقهی» و «رسانه ملی و حکمرانی در عرصه هنر» برگزار می‌شود.

آیت‌الله ابوالقاسم علی‌دوست با بیان این که ۴۰ مقاله کامل و بر اساس ساختارهای درست مقاله نویسی به دبیرخانه همایش ارسال شده است افزود: در آیین اختتامیه این رویداد که فردا برگزار می‌شود کتاب چکیده مقالات همایش، رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: "مدرسه اسلامی هنر" قم با همکاری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر در برگزاری چهارمین همایش فقه هنر مشارکت دارند.

مدرسه‌ اسلامی هنر نخستین مؤسسه‌ آموزشی‌- پژوهشی برآمده از حوزه‌ علمیه است که برای تبیین مبانی تفکر دینی در هنر و نیز آموزش‌های نظری و عملی در باب هنر تأسیس شده است.

آغاز رسمی فعالیت‌های مدرسه‌ اسلامی هنر، در اواخر تابستان ۱۳۸۴ با کلاس‌های نویسندگی آغاز شد. در سال ۱۳۸۹ رویکرد دیگری که معطوف به شکل‌گیری مرکزی دانشگاهی بود به مدرسه‌ اسلامی هنر افزوده شد و این مهم در سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوز "مؤسسه‌ آموزش عالی هنر و اندیشه‌ اسلامی" به نتیجه رسید و در ۲ مقطع ارشد و دکتری دانشجو پذیرفت.

از آغاز سال ۱۴۰۰ "مدرسه‌ی اسلامی هنر" با نظر و همفکریِ دوستانِ خود، حرکتی را در راستای استقلال نسبی واحدهای گوناگونِ مدرسه، آغاز کرده است.

از بخش‌ها و فعالیت‌های متنوع مدرسه‌ اسلامی هنر می‌توان به این موارد اشاره کرد: معاونت آموزش آزاد (دوره‌های آنلاین هنر قم)، مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر قم، مدرسه‌ دراماتورژی قرآن کریم، مدرسه‌ فقه هنر، دفتر بین‌الملل، NFT، مدرسه‌ کتابت قرآن کریم، مدرسه‌ معماری نقش ایوان آینه، خانه‌ خلاق ارغوان، فحوا، مدرسه‌ قرآن و هنر، بنیاد فیروزه، انتشارات و اندیشکده.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha