۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81920254
T T
۰ نفر
273 هزار كودك سیستان و بلوچستان در برابر فلج اطفال واكسینه می شوند

زاهدان- ایرنا- معاون اجرایی مركز بهداشت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 273 هزار800 كودك زیر پنج سال سیستان و بلوچستان كه تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند، در برابر فلج اطفال واكسینه می شوند.

دكتر محمد كیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واكسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان، امسال در دو نوبت همزمان با فصل زمستان انجام می شود و هزار و 444 تیم عملیاتی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی زاهدان در این امر مشاركت دارند.
وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح در محدوده دانشگاه علوم پزشكی زاهدان 351 هزار و 600 خانوار است.
معاون اجرایی مركز بهداشت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: با توجه به اینكه این طرح به صورت خانه به خانه اجرا می شود از مردم درخواست می شود همچون دوره های گذشته این نهاد را یاری كنند.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با دو كشور افغانستان و پاكستان كه همچنان در معرض بیماریهای گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی كشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی كه در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان كودكان ایرانی استان مشاهده نشده است، طرح واكسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان،میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارند.
7316 /8005 /6081