۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81920635
T T
۰ نفر

داوري المان هاي نوروزي در قزوين آغاز شد

۲۴ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81920635
داوري المان هاي نوروزي در قزوين آغاز شد

قزوين- ايرنا- مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين از آغاز داوري سمبل هاي ويژه ايام نوروز خبر داد و گفت: به منظور زيباسازي شهري از خلاقيت، ايده، هنر و ابتكار جوانان و نخبگان در طراحي المان‌هاي شهري استفاده خواهد شد.

داريوش قاسمي روز پنجشنبه در نشست خبري در جمع رسانه هاي جمعي با اشاره به نزديك شدن فصل بهار و تغيير چهره شهر قزوين افزود: سازمان زيباسازي شهرداري قزوين در نظر دارد با هدف ايجاد زيبايي بصري، معرفي منطقه از نظر فرهنگي، تاريخي و گردشگري در طراحي سمبل هاي ويژه ايام نوروز، با فراخواني از توانمندي افراد هنرمند، استعدادهاي جديد و ايده هاي نو بهره مند شود.
وي نقش المان‌ها در سيما و منظر شهري را همانند عناصر ديگر شهري بسيار تاثيرگذار دانست و اظهار داشت: المان‌هاي شهري بايد به گونه‌اي طراحي شوند كه هم در عملكردهاي متفاوت و هم در زيبايي شهر موثر واقع شوند.
قاسمي اضافه كرد: فراخوان جشنواره از تاريخ 12 آذر‌ ماه شروع شده و با توجه به استقبال زياد هنرمندان تا پايان وقت اداري 17 دي‌ماه ارسال آثار تمديد شده است.
اين مسوول با بيان اينكه هنرمندان از سراسر كشور در فراخوان استقبال از بهار 95 شركت كرده‌اند‌؛ افزود: استانهاي قزوين، تهران، كرج، يزد، اراك، مشهد و تبريز در اين فراخوان شركت كردند و در مجموعه 30 درصد آثار ارسالي از استان قزوين مي باشد و بيشترين شركت كنندگان از تهران و كرج هستند.
قاسمي يادآور شد: فراخوان جشنواره استقبال از بهار در چهار موضوع هويت شهر قزوين، آيين هاي نوروزي و خاطره انگيزي، زندگي شب و شهر خلاق برگزار شد و 300 نفر در فراخوان جشنواره ثبت‌ نام كرده‌اند و حدود 480 اثر به دبيرخانه ستاد نوروزي ارسال شده كه امروز كار داوري توسط چهار نفر از اساتيد بزرگ مجسمه‌ سازي ايران در حال انجام است.
وي داشتن اطلاعات كامل از ويژگي هاي اقليمي، فرهنگي و آداب و رسوم شهر قزوين را در طراحي المان ها ضروري دانست و ادامه داد: براساس فراخوان سازمان زيباسازي هنرمندان جهت طراحي المان هاي نوروزي موضوعات هويت شهري، آغاز بهار و آيين هاي ملي و نوروزي و خاطره انگيزي، زندگي شب و شهر خلاق، ايجاد نشاط و شادابي و سرزندگي در شهر را مد نظر است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين، همخواني طرح هاي ارسالي با هويت محيط شهري را بسيار حائز اهميت دانست و يادآور شد: اين مساله ارتباط بين طرح و محيط را برقرار مي سازد و باعث سيماي مطلوب از ديدگاه ناظران مي شود.
7389/ 6128