۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81921236
T T
۰ نفر
آزمون كتبی انتخاب سردفترازدواج درسال94 برگزار شد

تهران-ایرنا- در اجرای ماده 2 نظام نامه انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق، آزمون كتبی انتخاب سردفتر ازدواج در سال 94 صبح امروز /جمعه/ به صورت متمركز در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، این آزمون ساعت 30: 9 دقیقه صبح امروز /جمعه/ برگزار و 9 هزار و 300 نفر متقاضیان سردفتری ازدواج در سطح كشور به صورت متمركز در سه حوزه امتحانی درشهر تهران با هم به رقابت پرداختند.
بر اساس این گزارش از تعداد كل داوطلبین، هشت هزار و 835 داوطلب سردفتری اهل تشیع و 465 داوطلب اهل تسنن می باشند.
همچنین از تعداد كل شركت كنندگان در آزمون دو هزار و 644 نفر دارای مدرك حوزوی و 6 هزار و 653 نفر دارای مدرك دانشگاهی هستند.
براساس این گزارش: تعداد دفاتر مورد نیاز حوزه های ثبتی سراسر كشور 402 دفتر ازدواج می باشد كه از این تعداد 360 دفتر برای اهل تشیع و تعداد 42 دفتر برای اهل تسنن است.
دراجرای ماده 2 نظام نامه انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق، آزمون مذكور از بین متقاضیان دارای مدرك كارشناسی در رشته های تحصیلی حقوق، الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاك، حقوق سردفتری و مدیریت ثبت، دارندگان مدرك حوزوی سطح دو از حوزه علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، دانشكده الهیات دانشگاه تهران و دارندگان مدارك افتاء ازمراجع مسلم اهل سنت مورد تایید رئیس قوه قضاییه كه متقاضی تأسیس دفترخانه ازدواج می باشند ، برگزار شد.
همچنین محمد مهدی انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با حضور در یكی از حوزه های برگزاری آزمون مذكور، ازنزدیك از روند برگزاری آزمون بازدید كرد كه در این بازدید، حسنی رئیس كانون سردفتران و دفتریاران ازدواج و طلاق و دشتی اردكانی رئیس كانون سردفتران و دفتریاران وی را همراهی می كردند.
اجتمام/1193/1724
۰ نفر