۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81928946
T T
۰ نفر
هزار میلیارد ریال اعتبار، خط مترو را تا  سال 96 به بهارستان می آورد

اصفهان- مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بهارستان گفت: اگر یكهزار میلیارد ریال اعتبار اداره راه و شهرسازی تخصیص یابد، طرح متروی بهارستان تا سال 96 افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، حسن روانفر روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: در مجموع تا امروز طرح متروی بهارستان 54درصد پیشرفت كار داشته است و این مقدار را ما از منابع داخلی تامین كرده ایم.
وی خاطرنشان كرد: خط متروی این شهر جدید از سال 91 آغاز شد ولی بدلیل پرداخت نشدن اعتبار سال های گذشته، اجرای آن عقب افتاد و به طول انجامید.
مدیرعامل شركت عمران بهارستان با بیان اینكه برای تكمیل طرح متروی این شهر دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، افزود: تقربیا حدود نیمی از این پروژه آماده ریل گذاری است و اگر این بودجه ها تامین شود دو سال آینده خط مترو به این شهر می رسد.
این مسوول عمرانی با بیان ایكه برای احداث هر ایستگاه قطار شهری 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح تا زمان حاضر را 500میلیارد ریال اعلام كرد.
روانفر تاكید كرد: اتصال خط متروی بهارستان به كلانشهر اصفهان باعث رونق بیشتر این شهر جدید و افزایش جمعیت و سهولت تردد و ترافیك شهری خواهد شد.
وی سقف جمعیت شهر جدید بهارستان بر اساس طرح جامع مصوب را 300 هزار نفر اعلام كرد و گفت: براساس آخرین سرشماری انجام شده هم اینك افزون بر 70 هزار نفر در این شهر ساكن شده‌اند كه با واگذاری واحدهای مسكن مهر، جمعیت این شهر به یكصد هزار نفر خواهد رسید.
این مسوول گفت: دوهزار و 700 واحد مسكن مهر بهارستان در 22 بهمن امسال تحویل و بقیه واحدها نیز در خرداد، نهایی و تكمیل خواهد شد.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بهارستان، تعهدات و پیش بینی تعداد واحدهای مهر این شهر را 11 هزار واحد عنوان كرد و توضیح داد: هزینه‌های تمام شده واحدهای مسكونی مهر بر اساس بخشنامه‌های سراسری احداث و ابلاغ و با تسهیلات 300 میلیون ریالی واگذار شد.
روانفر با تاكید بر غیرقانونی بودن معامله واحدهای مسكن مهر بهارستان اظهار كرد: این معاملات به صورت غیررسمی انجام و در نهایت نیز باعث سواستفاده و كلاهبرداری می شود كه باید از اجرای آن خودداری كرد.
وی بیان كرد: طرح احداث مسجد مسكن مهر بهارستان در حال اتمام بوده و بتازگی قرارداد احداث شش مدرسه در این شهر بسته شده و عملیات احداث سه مدرسه نیز آغاز شده است.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بهارستان در این نشست نیز برای چندمین بار در باره وقفی بودن زمین های این شهر اظهار كرد: براساس اسناد و مدارك حقوقی و آخرین رای دیوان عالی كشور، هیچ زمین وقفی در این منطقه وجود ندارد.
وی گفت: تنها بخشی از منطقه غیرمسكونی استحفاظی و روستای قلعه شور بهارستان، وقفی است و بقیه مناطق مشكلی ندارد.
به گفته این مسوول، بیشتر فعالیت‌های مربوط به پروژه محور میانی و ورودی این شهر انجام شده و بخش‌هایی از طرح احداث بلوار هدایت به پایان رسیده است كه امیدواریم تا پایان سال آزادسازی قسمت‌های باقی مانده نیز انجام شود.
خبرنگاران در خاتمه این نشست از طرح ها و فعالیت های شركت عمران بهارستان از جمله ورودی ابتدای شهر، مترو و واحدهای مسكونی مسكن مهر دیدن كردند.
شهر جدید بهارستان در 11 كیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
ت/7147/6027/