تکمیل متروی بهارستان-اصفهان نیاز به عزم ملی دارد

اصفهان-ایرنا-مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: با اعتبار سالیانه یکهزار میلیارد تا ۲ هزار میلیارد ریال نمی‌توان قطار شهری بهارستان- اصفهان را تکمیل کرد و این پروژه نیاز به همت جمعی و عزم جدی استانی و ملی دارد.

حمیدرضا رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروژه مترو بهارستان - اصفهان با پرداخت مطالبات به نتیجه می‌رسد و این پروژه هم مثل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، نیاز به همت جمعی دستگاه‌های مرتبط مثل وزارت راه و شهرسازی و استانداری و... دارد.

رحیمی، اعتبار ملی پیش بینی شده برای این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۲ را حدود یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ یکصد میلیارد ریال صرف پرداخت دیون قانونی به پیمانکاران و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز در آخرین روزهای سال گذشته با پیگیری‌ شرکت مادر تخصصی و شرکت عمران بهارستان محقق شد.

وی با تاکید براینکه این پروژه نیازبه منابع مالی بیشتر دارد، افزود: طبق برآوردهای مالی و دلاری که در گذشته انجام شده، برای تکمیل آن بالغ بر چهار همت(چهار هزار میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

وی گفت: امسال هم ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافت و با تزریق اعتبارات مالی جدید، بخش زیرسازی آن فعال شده است. اما این اعتبارات که دیرهنگام هم تخصیص می‌یابد، نمی‌تواند به اتمام متروی بهارستان- اصفهان کمک کند.

 تکمیل متروی بهارستان-اصفهان نیاز به عزم ملی دارد

رحیمی ادامه داد: متروی بهارستان-اصفهان جزو پروژه‌های عمرانی ملی است و سازمان برنامه و بودجه بدلیل تعداد پروژه‌های زیادی که در دست اجرا دارد بصورت قطره‌ای به همه آنها بودجه می‌دهد و به همین دلیل هم پروژه‌های ملی پیشرفت نمی‌کند در حالی که همه آنها ضروری بوده و هیچکدام هم قابل حذف نیست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ابراز امیدواری کرد تا با تامین سایر منابع مورد نیاز، ادامه روند احداث این پروژه و ایستگاه‌های آن بویژه تکمیل ایستگاه بهارستان سرعت پیدا کند.

به گزارش ایرنا، پروژه قطار شهری اصفهان- بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شد.

این پروژه یکی از پروژه‌های مهم این شهر جدید است که شهروندانش سال‌هاست چشم انتظار تکمیل و راه‌اندازی آن هستند زیرا با اتمام آن بسیاری از مشکلات حمل و نقل شهروندان بهارستانی برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهارستان با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جدید و برنامه‌ریزی ‌شده اقماری استان است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha