۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81933190
T T
۰ نفر
گردشگري با نگاه معنوي تضمين پايداري اين صنعت است

تهران- ايرنا- رييس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: امروزه گردشگري دنيا محتاج نگاه معنوي است كه اگر عمق پيدا كند، تضميني براي پايداري اين صنعت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، محمدحسين ايماني خوشخو روز يكشنبه در نخستين نشست كنفرانس بين المللي گردشگري و معنويت اظهار كرد: رويكرد معنوي در گردشگري راهي بسيار سريع براي رسيدن به گردشگري پايدار است.
وي ادامه داد: جايگاه گردشگري و نگاه به آن بايد علاوه بر مادي، معنوي باشد و در گردشگري به دنبال يك رويكرد معنوي باشيم.
ايماني گفت: انسان در گردشگري و سفر علاوه بر آسايش جسم به آرامش روح هم احتياج دارد كه اگر رويكرد معنوي به گردشگري نشود، بيشتر روي يك ريل صنعتي استوار مي شود و در مسير حركت صرفا توجه به بعد مادي مي شود كه عوارضي منفي در پي خواهد داشت.
وي در ادامه با اشاره به كنفرانس بين المللي گردشگري گفت: اين كنفرانس با هدف رهايي از نگاه هاي محدود و سطحي و ايجاد يك نگاه ژرف و عميق به گردشگري و هم افزايي دانش در ادبيات گردشگري و استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي گردشگري و ارتقاي صنعت گردشگري برگزار مي شود.
ايماني خوشخو گفت: اين كنفرانس در چهار محور فلسفه و دين،‌ روانشناسي و اخلاق،‌ فرهنگ و جامعه و مديريت و اقتصاد برگزار مي شود.
وي گفت: طي فراخواني كه براي اين كنفرانس بين المللي منتشر شده بود 115 مقاله به دبيرخانه رسيد كه 68 چكيده از مقالات مورد داوري قرار گرفت و پس از داوري نهايي 41 مقاله پذيرفته شد كه در روز كنفرانس در سه بخش شفاهي،‌ درج در همايش و پوستر ارايه خواهد شد.
رييس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: يكي از ويژگي هاي اين كنفرانس حضور اساتيد برجسته خارجي و داخلي است. همچنين جايزه بين المللي گردشگري و معنويت هر سال از اين به بعد به يك استاد كه در اين زمينه كارهاي تحقيقاتي كرده است اهدا خواهد شد.
نخستين كنفرانس بين المللي گردشگري و معنويت روز چهارشنبه هفتم و هشتم بهمن ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار مي شود.
فراهنگ**9338**ل.الف.ي**1027