۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81933533
T T
۰ نفر
مدیر راهداری : اعتبار راهداری مازندران جوابگوی نیازها  نیست

ساری - ایرنا - مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی مازندران گفت : اعتبار موجود برای نگهداری راهها در این استان متناسب با نیاز این استان نیست.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، عباسعلی نجفی در آیین معارفه اش در سمت مدیریت راهداری افزود : این استان با داشتن 10 هزارو 310 كیلومتر راه اصلی و فرعی حداقل برای نگهداری این حجم راه، سالانه به یك هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه كرد : این در حالی است كه اعتبار موجود حدود 40 درصد از نیاز سالانه حوزه راهداری مازندران را تامین می كند و در شرایط فعلی كمبود اعتبار چالش اصلی حوزه راهداری در این استان شمال كشور است.
وی افزود : مازندران با سه محور مواصلاتی مهم با تهران در ارتباط است و در تمام روزهای سال پذیرای گردشگران از اقصی نقاط كشور از جمله پایتخت است كه این بار زیادی را بر جاده‌ها وارد می‌سازد.
مدیرراهداری اداره كل راه و شهرسازی مازندران گفت : با وجود توسعه راههای مازندران در سال های اخیر، همچنان راههای موجود در این استان جوابگوی این حجم زیادگردشگر و مسافر نیست.
وی فاصله كم تهران تا مازندران را علت اصلی ترافیك محورهای مواصلاتی این استان با تهران دانست و گفت : صرف افزایش راههای مواصلاتی بین مازندران و تهران نمی توان مشكل ترافیكی در این محور را رفع كرد.
نجفی راهكار كاهش حجم ترافیك در محورهای مازندران را به خصوص در محور تهران - شمال گسیل داشتن مسافران به استفاده از حمل و نقل های ریلی و هوایی و ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای تك سرنشین در این محورها دانست.
در این نشست علی محمدزاده مدیر قبلی راهداری راه و شهرسازی مازندران تودیع و عباسعلی نجفی به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی شد.
سالانه 20 میلیون مسافر از مازندران دیدن می كنند و این استان در زمره استان های اول در مسافرپذیری در بین 31 استان كشور قرار دارد.ك1
6982/6097