۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۳
کد خبر: 81936937
T T
۰ نفر
دادستان زنجان دستور برخورد با عوامل حیوان آزاری را صادر كرد

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان دستور برخورد با عوامل حیوان آزاری به ویژه سگ را صادر كرد.

حجت الاسلام حسن مظفری روز سه شنبه طی نامه ای خطاب به سردار صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان نوشت: برابر مقررات كشتن، تلف و ناقص كردن حیوانات و نیز جریحه دار كردن عفت عمومی، جرم محسوب می شود.
وی در این نامه آورده است: در همین راستا حسب اخبار و اطلاعات واصله عده ای در اطراف شهر زنجان و برخی شهرستان های استان با برگزاری مسابقه و با اهداف سوء، اقدام به حیوان آزاری و به جان هم انداختن سگ ها می كنند.
حجت الاسلام مظفری در ادامه گفته است: نظر به اینكه اینگونه حركت ها نظم و عفت عمومی را خدشه دار می كند و با توجه به اینكه از منظر شرعی و اخلاقی نیز آزار و اذیت حیوانات امری مذموم و ناپسند است، لذا در جهت حفظ حقوق حیوانات و نیز جلوگیری از جریحه دار شدن عفت عمومی، مقرر است دستور فرمایید ضمن پیگیری موضوع با شناسایی افراد و یا گروه های تشكیل دهنده چنین مسابقاتی ، در ابتدا نسبت به ممانعت از هرگونه حیوان آزاری و تشكیل این تجمع ها اقدام و افراد خاطی ارشاد شوند.
دادستان مركز استان زنجان در ادامه این دستور آورده است: در همین راستا چنانچه افراد و گروه های شناسایی شده مجدد اقدام به برگزاری مسابقه و آزار هر گونه حیوانات به ویژه ســگ كننــد، اقدامــات قانونی لازم معمول و با همكاری عوامل اداره محیط زیست، حیوانات مربوطه جمع آوری و خاطیان جهت پیگیری قضایی به این مرجع معرفی شوند.
3001/ 1257
۰ نفر