۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81938208
T T
۰ نفر
نخستين كنفرانس ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار مي شود

تهران-ايرنا-نخستين كنفرانس ملّي 'بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها' با حمايت ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت‌ساز معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بازي‌هاي رايانه‌اي به‌عنوان يكي از قوي‌ترين و مؤثرترين رسانه‌هاي مجازي، با اقبال بسيار فزاينده‌اي در سال‌هاي اخير روبرو بوده است. گسترش ابزارهاي هوشمند قابل‌حمل و نيز كاهش سن استفاده‌كنندگان از آن‌ها سبب شده است كه بازي‌هاي رايانه‌اي به‌عنوان دريچه‌اي براي سازمان‌دهي نگرش به دنياي پيرامون، جايگاه ويژه‌اي پيدا كند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازي‌ها نه تنها براي اهداف سرگرم‌كننده كه براي كاركردهاي جدي تر نظير تبليغات، آموزش، و درمان نيز مورد توجه قرار گرفته است.
درعين حال، استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند آسيب‌هاي جدي براي جامعه كاربران به دنبال داشته باشد. آسيب‌شناسي بازي‌هاي رايانه‌اي امري ضروري است كه علاوه بر خانواده‌ها توجه مسئولين امر را نيز مي‌طلبد. به همين دليل، اتخاذ رويكردي علمي در بررسي بازي‌هاي رايانه‌اي از ديدگاه‌هاي فني، هنري، اقتصادي، فرهنگي، ديني، اخلاقي، آموزشي، روان‌شناسي، جامعه‌شناسي و نيز سلامت، مي‌تواند دستاوردهاي مهمي را در پي داشته باشد.
دانشگاه اصفهان با مشاركت بنياد ملّي بازي‌هاي رايانه‌اي و با حمايت ستاد توسعه فناوريهاي نرم و هويت ساز، اولين كنفرانس ملّي 'بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها' را در تاريخ 28 تا 30 بهمن 1394 برگزار مي كند.
اين همايش علمي به همراه رويدادهاي جانبي آن مانند برگزاري نمايشگاه بزرگ بازي‌هاي رايانه‌اي ملّي، رويداد بازي‌سازي، كارگاه‌هاي آموزشي متنوع و ليگ بازي‌هاي رايانه‌اي، يك رويداد كم‌نظير علمي - فرهنگي در عرصه‌ي اين رسانه‌ي نوين خواهد بود و فرصتي را براي هم‌انديشي و ارتقاء همكاري ميان متخصصان فني و علوم انساني كشور و همچنين، نمايش ظرفيت‌هاي صنعت ملّي بازي‌هاي رايانه‌اي به مديران و سياست‌گذاران فرهنگي و اجتماعي فراهم خواهد آورد.
اهداف برگزاري اولين كنفرانس 'بازي‌هاي رايانه‌اي، فرصت‌ها و چالش‌ها' شامل بررسي جايگاه ايران در صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي، آسيب‌شناسي صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي ملّي و همچنين بررسي جايگاه علوم انساني و هنر در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي است.
محورهاي اين كنفرانس شامل مواردي همچون فناوري‌هاي مطرح در توليد و توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي، رويكردهاي هوش مصنوعي در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي، تحليل روان‌شناختي بازي‌هاي رايانه‌اي، تحليل جامعه‌شناختي بازي‌هاي رايانه‌اي، مدل‌سازي احساس و هيجان در بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌هاي رايانه‌اي و قدرت نرم، بازي رايانه‌اي و پدافند غيرعامل است.
ديگر محورهاي اين كنفرانس، شيوه‌هاي جذب مخاطب و بازاريابي در حوزه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي، نقش صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه‌ي تجارت، اقتصاد و كارآفريني، مدل‌سازي فرايند توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي، مدل كسب و كار در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي، تحليل زيبايي‌شناختي و تكنيكي بازي‌هاي رايانه‌اي، اصول هنري طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي رايانه‌اي و ملاحظات حقوقي، بازي‌هاي جدّي (Serious Games)، بازي‌نمايي (Gamification) است.
در اين كنفرانس بررسي نقش بازي‌هاي رايانه‌اي و ارائه‌ ايده‌هاي جديد اين كنفرانس در حوزه‌هاي خانواده، سلامت جسمي و روحي، فرهنگ، تاريخ و ادبيات، آموزش، تبليغات، هويت‌يابي و فرهنگ‌سازي، توسعه‌ي صنعت گردشگري، درمان اختلالات جسمي، توانبخشي شناختي، ترويج ارزش‌هاي دفاع مقدس، ترويج آموزه‌هاي مذهبي و قرآني و كليه‌ي محورهاي مرتبط با ابعاد فنّي و اجتماعي بازي‌هاي رايانه‌اي صورت مي‌گيرد.
نمايشگاه دستاوردهاي صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي ملّي، رويداد بازي‌سازي، كارگاه‌هاي آموزشي (در مورد ابعاد مختلف فني و هنري و اجتماعي توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي) و مسابقه‌ي ليگ بازي‌هاي رايانه‌اي برنامه‌هاي جنبي هستند كه در اين كنفرانس برگزار مي‌شوند.
علمي(1)**1023**1440
۰ نفر