۸ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۹
کد خبر: 81938897
T T
۰ نفر
تغيير نيت وقف ها در راستاي عمران حوزه هاي علميه ضروري است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: تغيير نيت وقف ها در راستاي عمران حوزه هاي علميه در حال حاضر يكي از ضروريات است.

حجت الاسلام علي محمدي عصر روز چهارشنبه در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه كه با حضور قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد، افزود: در حال حاضر موقوفات زيادي با نيت عزاداري سيدالشهدا (ع) وجود دارد كه اين امر در دوره رضاخاني و پهلوي يكي از ضرورت ها بود ولي امروزه نيازهاي ديگري براي نيت موقوفات وجود دارد كه مي توان با اعمال آنها، زمينه پاسخ بهتر به نيازهاي جامعه را مي توان فراهم كرد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر از مهمترين نيازهاي جامعه، عمران حوزه هاي علميه و توجه ويژه به اين مراكز علمي و ديني است كه در اين خصوص وجود منابع مالي بسيار تاثيرگذار است.
وي اظهار كرد: وجود موقوفات با نيت كمك به حوزه هاي علميه يكي از مهمترين مواردي است كه بايد مد نظر واقفان و فعالان حوزه وقف در كشور باشد.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه ادامه داد: در حال حاضر يكي از مهمترين مراكز هجمه دشمنان، حوزه هاي علميه است كه در راستاي مقابله با اين امر بايد از همه توان خود بهره بگيريم.
حجت الاسلام محمدي همچنين بر لزوم توجه به موقوفه داري تاكيد كرد و گفت: حق و حقوق موقوفات بايد ادا شود كه اين امر بايد مورد توجه بهره برداران موقوفات قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه نيز در اين ديدار با اشاره به توجه ويژه ائمه اطهار (ع) به موضوع وقف افزود: وقف اموال از صدر اسلام در بين مسلمانان ترويج داشته و همچنان نيز ادامه دارد كه ما نيز بايد در اين مسير گام برداريم.
وي اضافه كرد: يكي از مهمترين موارد، فرهنگسازي وقف و آگاهسازي مردم در خصوص مزيات اين امر است كه اين موارد بايد توسط مسئولان اوقاف صورت گيرد.
وي اظهار كرد: حفاظت از موقوفات موجود نيز از جمله مواردي است كه مي تواند زمينه اعتماد بيشتر مردم به مسئولان مرتبط و ايجاد رغبت در آنان براي وقف در راستاي گسترش مفاهيم اسلامي كمك كند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، در سفري يكروزه ميهمان مسئولان آذربايجان غربي بود.
آذربايجان غربي يكي از استان هاي پيشرو در حوزه وقف در كشور به شمار مي رود به طوري كه امسال بيش از وقف هاي پيش بيني شده، در اين استان موقوفه جديد ثبت شده است.
8137/2093