۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81939210
T T
۰ نفر
برقراری چند پرواز جدید در فرودگاه شهید صدوقی یزد

یزد - ایرنا – مدیركل فرودگاههای استان یزد، از راه‌اندازی چند پرواز جدید در مسیرهای تهران، قشم و چابهار از فرودگاه شهید صدوقی یزد خبر داد.

سعداله وطن خواه روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تقاضای مردم و وقفه در پروازهای مسیر یزد – بندرعباس و بالعكس و نیز كمبود صندلی پروازی در روزهای پایانی هفته ، دو پرواز در مسیر تهران- یزد و بالعكس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و یك پرواز در مسیر یزد - بندرعباس و بالعكس در روزهای پنجشنبه برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به برنامه های دهه فجر هم افزود: از هجدهم بهمن ماه سال جاری نیز تعداد دو پرواز در هفته از سوی شركت هواپیمایی نفت در روزهای یكشنبه و پنجشنبه در مسیر یزد به مقصد جزیره قشم و بالعكس برنامه ریزی شده است.
مدیركل فرودگاههای استان یزد با اشاره به رایزنی ها و پیگیری های مستمر در خصوص ایجاد مسیر پروازی جدید در مسیر یزد- چابهار- یزد تصریح كرد: امیدواریم در ایام دهه فجر پرواز چابهار – یزد و بالعكس نیز برقرار شود.
وطن خواه افزایش پروازها را زمینه‌ساز ایجاد مشاغل غیرمستقیم عنوان و خاطرنشان كرد: با همكاری همه بخش‌ها و دست‌اندركاران می‌توان شاهد این اتفاق بود.
هم اكنون شركت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ، ایران ایرتور ، آسمان ، زاگرس ، نفت ، كیش ایر ، در مسیرهای تهران-مشهد- بندرعباس- اهواز- و نجف و بغداد به مردم شریف استان یزد خدمات پروازی ارائه می كنند.
فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد با 1230 متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت 575 هكتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود 10 كیلومتر از مركز شهر فاصله دارد.
این فرودگاه در تیرماه سال گذشته به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی كشور به ثبت رسید.
هم اكنون این فرودگاه در زمینه انجام پروازهای داخلی ، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است و به طور متوسط 130 پرواز در هفته از سوی 9 شركت هواپیمایی به هفت مقصد داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
1968/ 6197