۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۲۸
کد خبر: 81939581
T T
۰ نفر
100هزار نفر در حوزه قرآني كشور فعاليت دارند

زاهدان- ايرنا- معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 100هزار نفر در حوزه قرآني در كشور فعاليت دارند كه بخشي از آنها قاريان بين المللي هستند.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتي روز پنجشنبه در حاشيه آيين پاياني هفته قرآن و عترت در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در زاهدان اظهار داشت: قرآن كريم متعلق به همه انسانها است اما زماني كه صحبت از اين معجزه الهي مي شود هنوز نتوانستيم آن را به خوبي در زندگي مان نهادينه كنيم.
وي با اشاره به نهادينه كردن فرهنگ قرآني در جامعه گفت: بايد انديشه هاي قرآني را از مدارس آغاز كرد زيرا دانش آموزان نياز به قرآن و عترت دارند.
معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: هم اينك برخي اقشار جامعه از جمله متدينان به قرآن توجه دارند كه كافي نيست زيرا آشنايي آحاد مردم به زيبايي هاي اين كتاب آسماني مي تواند راه و روش اسلامي را درجامعه نهادينه كند.
حجت الاسلام حشمتي با اشاره به برنامه هاي سال آينده قرآني در كشور گفت: مهمترين برنامه هاي سال 95 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت از توليدات قرآني با شيوه هاي نوين است كه در اين زمينه اعتبارات خوبي پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: محصولات قرآني كه مي تواند مورد حمايت دولت قرار گيرد شامل تابلوهاي قرآني، فيلم هاي قرآني كوتاه، نمايشنامه، تئاتر و ساخت انيميشن ها با محوريت قرآن است كه اكنون يك ضرورت به حساب مي آيد.
وي با اشاره به برنامه هاي قرآن و عترت در برخي استان هاي كشور، اظهار داشت: جشنواره‌ هاي هفته قرآن و عترت كه براي نخستين بار در هشت استان كشور در حال برگزاري است و يا برگزار مي شود نشان از توجه دولت تدبير و اميد به ترويج مباحث قرآني و حمايت از استان‌ها است.
آيين پاياني هفته قرآن و عترت سيستان و بلوچستان در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگي و هنري در زاهدان برگزار شد.
در اين آيين شماري از پژوهشگران و گروه هاي فعال در حوزه قرآني سيستان و بلوچستان تجليل شدند.
8005/1904 /6081