۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۳
کد خبر: 81943719
T T
۰ نفر
نخبگان ایده های خود را تجاری سازی كنند/ لزوم ایجاد بانك اطلاعاتی

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: نخبگان باید ایده های خود را تجاری سازی كنند و دولت هم در این راستا حامی آنان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی عصر یكشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر یزد اظهار كرد: همچنین باید این قشر جایگاهشان را روز به روز ارتقا دهند و دولت هم از بنیاد نخبگان و ایده و طرح هایی كه ارایه می شود حمایت خواهد كرد.
وی تصریح كرد: نخبگان، كارآفرینان اصلی جامعه هستند و از آنان انتظار می رود در امور راهگشا باشند و با ایجاد فناوری و نوآوری به دولت و مردم خدمت كنند.
به گفته این مسئول نخبه فردی است كه در كاری سرآمد و از همه شایسته تر محسوب می شود و نخبگی یك جریان ثابت نیست بلكه دارای پویایی و همیشگی است.
استاندار یزد افزود: رسالت نخبگان در جامعه ارایه ایده های نو، خلاقانه و بن بست شكن است و آنان باید با ارایه راهكارهای عملی در حل مشكل های جامعه و مردم كمك و زمینه توسعه و رفاه جامعه را فراهم كنند.
وی ادامه داد: در مقابل رسالت جامعه هم این است كه افراد، منزلت و جایگاه نخبگان را باور و از آنها به طور مطلوب استفاده كنند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: دولت در حد امكان همواره برای نخبگان اهمیت قائل شده به نحوی كه در سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال برای فعالیت های فناوری و حل مشكل های نخبگان و اجرای برنامه آنان در یزد اختصاص یافته است.
وی با تاكید بر اینكه عنوان نخبگی رسالت آور است و مسئولیت به همراه دارد ادامه داد: نخبگان باید روز به روز نسبت به تولید اندیشه های جدید اقدام كنند.
وی با اشاره به لزوم راه اندازی بانك اطلاعاتی نخبگان توسط بنیاد نخبگان اضافه كرد: جامعه باید تاثیر نخبگان را مشاهده كند.
در این نشست شماری از نخبگان مواردی از جمله توجه به مسائل فرهنگی، جذب نخبگان در دستگاه ها و دانشگاه ها به عنوان عضو هیات علمی، ایجاد كارگروه ها با حضور نخبگان، شفاف نبودن قوانین حمایتی درباره نخبگان، ایجاد بانك اطلاعاتی نخبگان، تبلیغ ایده های نخبگان و پرداختن به موضوع تجاری سازی آنها در رسانه ها را مطرح كردند.
700 نفر عضو بنیاد نخبگان استان یزد هستند.
7536/ 6197