۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸
کد خبر: 81943931
T T
۰ نفر
افتتاح سامانه خدمات شغلي دانشجويان علمي و كاربردي آذربايجان غربي

اروميه – ايرنا – دومين سامانه خدمات شغلي دانشجويان در قالب تفاهمنامه اي بين اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي و دانشگاه جامع علمي كاربردي استان در اين دانشگاه افتتاح ‌شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رضا نقي زاده مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي در اين آيين كه يكشنبه شب برگزار شد، گفت: تسهيل در فرايند اشتغال دانشجويان، شناسايي دانش آموختگان و كارآفرينان، انتخاب دانش آموختگان توسط كارآفرينان حتي قبل از فارغ التحصيلي، خدمات رساني به دانشجويان جوياي كار و ايجاد ارتباط منطقي بين دانشگاه و سياستگذاران از اهداف و برنامه هاي راه اندازي اين سامانه به شمار مي روند.
وي به راه اندازي سيستم سابك (سرويس الكترونيك بازار كار) در آذربايجان غربي اشاره كرد و افزود: هرفردي كه به اين سيستم وارد مي شود كاريابي ها به راحتي او را شناسايي كرده و حتي مسئولان نيز مي توانند به اين فرد دسترسي داشته باشند كه در اين صورت از بروز بسياري از موازي كاري‌ها و اتلاف وقت كارجويان جلوگيري و كاريابي آنها تسهيل مي شود.
وي با بيان اينكه نرخ فارغ التحصيلان بيكار در كشور 18.5 درصد است، اضافه كرد: اين نرخ در آذربايجان غربي 20.4 درصد برآورد مي شود.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: نرخ بيكاري استان در پائيز امسال 9.5 درصد بوده و آذربايجان غربي نهمين استان كشور در اين زمينه به شمار مي رود.
نقي زاده همچنين با تبريك فرارسيدن ايام دهه فجر گفت: در اين ايام قرار است ساختمان جديد اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان را افتتاح كنيم.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم اظهار كرد: كارآفريني ضامن رشد و توسعه كشور و عامل بهبود وضعيت اشتغال در جامعه است و بر اين اساس اين دانشگاه درصدد ايفاي نقش براي سامان بخشي به وضعيت كسب و كار و اشتغال دانشجويان است.
جم عزتي راد ادامه داد: ايجاد فرهنگ كارآفريني در جامعه اعتماد به نفس عمومي را به ارمغان مي‌آورد و در كشوري كه كار و اشتغال براي جوانان جوياي كار فراهم باشد، توسعه رقم مي‌خورد.
وي افزود: ارتباط مراكز دانشگاهي با بخش‌هاي صنعت و خدمات با راه اندازي شركت‌هاي تعاوني يا دانش بنيان در حوزه‌هاي مختلف مي‌تواند به راه اندازي كسب و كارهاي جديد و پردرآمد بينجامد.
به گزارش ايرنا پيش از اين نخستين سامانه خدمات شغلي دانشجويان در دانشگاه شهيد قاضي طباطبايي اروميه راه اندازي شده بود.
آذربايجان غربي دومين استان كشور است كه در آن سامانه خدمات شغلي دانشجويان راه اندازي مي شود.
8135/2093