۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۰۵
کد خبر: 81946687
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی واحدهای مسكونی در كرانه باختری را تخریب كرد

تهران - ایرنا - نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه شنبه چندین باب ساختمان مسكونی در جنوب كرانه باختری را تخریب و ساكنان آن را بی خانمان كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، انجمن دفاع از حقوق مدنی در سرزمین های اشغالی اعلام كرد كه نظامیان صهیونیست 24 واحد مسكونی در روستای «خربت جنبه» در جنوب الخلیل و اطراف آن را ویران كردند.
مقام های رژیم صهیونیستی در توجیه اقدام خود به بهانه احداث این واحدها بدون مجوز قانونی استناد كردند.
رژیم صهیونیستی درصدد است سكنه این منطقه را كه در دهه 70 میلادی از سوی تل آویو به عنوان منطقه نظامی تعیین شد، از این مكان بیرون كند.
این در حالی است كه گروه های مدافع حقوق بشر بارها ادعای مالكیت رژیم صهیونیستی بر این سرزمین را زیر سوال برده و ایجاد منطقه نظامی در قلمرویی اشغالی را غیرقانونی دانسته اند.
خانواده های ساكن این منطقه می گویند كه اجدادشان سال های قبل از اشغال كرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1967، ساكن این سرزمین بوده اند.
عملیات تخریب منازل مسكونی فلسطینی ها در حالی پیش می رود كه رژیم صهیونیستی به تازگی ساخت 150 واحد مسكونی جدید در شهرك های یهودی نشین در كرانه باختری را تایید كرده است.
از سال 1967 به این سو، بیش از نیم میلیون اسراییلی در بیش از 120 شهرك صهیونیست نشین كه در كرانه باختری و شرق بیت المقدس احداث شده است، اسكان یافته اند.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ژوئن سال 1967 اراضی فلسطینی غزه، كرانه باختری و قدس شرقی را اشغال كرد و بلافاصله به ساخت و ساز در این اراضی پرداخت.
خاورم**9109**1010
۰ نفر