۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۴۷
کد خبر: 81947088
T T
۰ نفر
1.4 ميليون نفر زيرپوشش صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير كشور هستند

اروميه - ايرنا - مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور گفت: يك ميليون و 400 هزار نفر تحت پوشش صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور قرار دارند.

محمدرضا رستمي شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: اين صندوق 30 هزار خانوار مستمري بگير دارد و نخستين مستمري بگيران آن پس از پنج سال به بازنشستگي مي رسند و تعهد اصلي صندوق نيز در اين دوره خواهد بود.
وي ادامه داد: پرداخت مستمري پيري يا بازنشستگي، از كارافتادگي و همچنين بازماندگان فوتي ها سه تعهدي هستند كه صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور بر عهده دارد.
وي اضافه كرد: حق بيمه در اين صندوق، 15 درصد سطح درآمد انتخابي بيمه شده است كه پنج درصد آن را بيمه شده و 10 درصد آن را دولت تامين مي كند.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور در خصوص مستمري پيري نيز اظهار كرد: هر روستايي، عشاير و كشاورز غير ساكن در روستا كه حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشد، مي تواند از مزاياي مستمري پيري استفاده كند.
رستمي گفت: بالاترين پوشش بيمه اي در كشور در اين خصوص متعلق به استان آذربايجان شرقي و كمترين سطح مربوط به استان هرمزگان است و در اين ميان آذربايجان غربي رتبه بيست و دوم را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه اين استان داراي قابليت ها و پتانسيل هاي ويژه كشاورزي است، افزود: با توجه به رتبه پايين اين استان در بهره مندي از خدمات صندوق بيمه اجتماعي جلساتي با معاون استاندار برگزار شد كه اميدواريم خروجي مثبتي داشته باشد.
وي از اجراي طرح بيمه فراگير خبر داد و اضافه كرد: صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير در حال بررسي و اجراي طرح بيمه فراگير براي تحت پوشش قرار دادن تمام اقشار جامعه كه به هر عنوان نتوانسته اند تحت پوشش بيمه اي قرار بگيرند، بوده و آن را در دستور كار خود دارد.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير ادامه داد: اين صندوق مورد حمايت دولت تدبير و اميد و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بوده و منابع خوبي در اختيار ما قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير كشور در سال 84 آغاز به كار كرد و از آن زمان تاكنون يك ميليون و 400 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.
تابعيت جمهوري اسلامي ايران، داشتن حداقل 18 سال سن، عقد قرارداد و پرداخ پنج درصد سطح درآمدي انتخابي بيمه شده به عنوان حق بيمه از شرايط عمومي عضويت تمامي روستاييان، كشاورزان غيرساكن و عشاير كشور در اين صندوق است.
همچنين هر متقاضي كه پس از بيمه شدن در اثر حادثه غير ناشي از كار يا بيماري به تشخيص كميسيون هاي پزشكي صندوق، از كار افتاده كلي شناخته شود با داشتن حداقل يكسال سابقه بيمه و به شرط آنكه ظرف سال آخر منتهي به شروع بيماري، وقوع حادثه و يا تاريخ از كار افتادگي حق بيمه 90 روز را پرداخت كرده باشد، مي تواند از مزاياي مستمري استفاده كند.
2093/8135