فراكسیون حزب الله درمجلس لبنان: لبنانی ها از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته اند

بیروت – ایرنا – فراكسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان، با صدور بیانیه ای فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را به ملت ایران و رهبر معظم ،حكیم و شجاع و همه مقامات ایران تبریك و تهنیت گفت و تاكید كرد كه لبنانی ها از این انقلاب بزرگ الهام گرفته اند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای، امروز هم با عملكرد و تجربه هائی درخشان و با التزام به حق، عدالت و یاری ملت های مظلوم، منبع الهام بخشی برای همه ملت ها است كه در مسیر آزادی و دستیابی به حقوق و منافع خود و برای تحقق امنیت ، ثبات ، عدالت و توسعه همه جانبه و با دوام كشورهایشان در حال مبارزه هستند.
فراكسیون وفاداری به مقاومت تاكید كرده است: ملت مقاوم لبنان افتخار می كند كه از مفاهیم انقلاب اسلامی و رویكرد سیاسی و جهادی آن تاثیر و الهام گرفته است، رویكردی كه پیروزی های بزرگی را در مقابل تروریسم صهیونیستی و تكفیری رقم زده و اكنون حمایت از امنیت و ثبات لبنان و تبدیل آن به كشوری قدرتمند و غیروابسته در تصمیم گیری ها در گرو آن است.
در بیانیه این فراكسیون با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت رهبران مقاومت « شهید سید عباس موسوی دبیركل سابق حزب الله، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه»، با این رهبران و فرماندهان شهید تجدید پیمان و تاكید شده است كه راه این شهیدان مجاهد و ایثارگر برای دفاع از لبنان و تمامیت ارضی آن و مقابله با تهدیدهای تروریستی ادامه می یابد.
فراكسیون حزب الله با تاكید به این كه « رژیم صهیونیستی بزرگترین خطر همیشگی برای لبنان است و همچنان كشتزارهای شبعا و بخشی دیگر از مناطق جنوبی آن را در اشغال دارد»، پیروزی های بزرگ اخیر در سوریه به ویژه شكستن محاصره دو شهرك نبل و الزهرا را به مردم و مقامات و ارتش سوریه تبریك گفته و تاكید كرده است كرد كه تحولات میدانی اخیر منجر به خلاصی سوریه از شر تروریست های تكفیری و حفظ جایگاه و نقش مقاوم آن خواهد شد.
فراكسیون وفاداری به مقاومت با قدردانی از عملیات ارتش لبنان و متلاشی كردن باند های تروریست تكفیری در منطقه عرسال از دولت لبنان خواسته است تا اقدامات لازم را برای تقویت ارتش انجام دهد.
این فراكسیون با محكوم كردن جنایات تروریستی انتحاری گروه های تكفیری در مناطق مختلف سوریه از جمله منطقه زینبیه و مسجد امام رضا (ع) در منطقه الاحساء عربستان ، خواستار توقف حمایت های همه جانبه بین المللی و منطقه ای از تروریست های تكفیری شده است.
این بیانیه همچنین كشتارهای تروریستی دیرالزور و سایر مناطق سوریه، و انفجار های تروریستی علیه شهروندان سوری در منطقه سیده زینب، حمله به نمازگذاران مسجد امام رضا در منطقه احساء سعودی محكوم كرده و آن را نتیجه حمایت های بین المللی و منطقه ای از تروریست ها دانست.
فراكسیون وفاداری به مقاومت بار دیگر بر حمایت خود از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین تاكید و ادامه شهرك سازی های رژیم صهیونیستی و تجاوز به مسجد الاقصی و حقوق مردم فلسطین را محكوم كرد.
در بیانیه این فراكسیون آمده است: تجاوز سعودی ها علیه یمن و مردم این كشور« لكه ننگی» است كه از پیشانی متجاوزان پاك نخواهد شد و در تاریخ متجاوزان و سازمان های بی خاصیت حقوق بشری ثبت خواهد شد.
خاورم*(4)*390* 1324