۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۰۰
کد خبر: 81952020
T T
۰ نفر
50 هزارعنوان كتاب درهفدهمين نمايشگاه كتاب سيستان وبلوچستان ارائه مي شود

زاهدان- ايرنا- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: 50 هزار عنوان كتاب در زمينه فرهنگي، ديني و غيره درهفدهمين نمايشگاه كتاب استان از 25 بهمن تا يكم اسفند به مدت هفت روز در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي زاهدان عرضه مي شود.

به گزارش ايرنا حسين مسگراني روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 656 ناشر از سراسر كشور از مدت ها قبل درفراخوان اين نمايشگاه ثبت نام كردند كه متاسفانه به دليل محدوديت فيزيكي 450 ناشر پذيرفته شدند.
وي با بيان اينكه 18 ناشر از سيستان و بلوچستان در اين نمايشگاه شركت دارند، ادامه داد: 450 ناشر پذيرفته شده اين نمايشگاه آثارخود را در 250 غرفه در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهند داد.
وي تصريح كرد: كتابهاي عرضه شده در نمايشگاه با تخفيف 30 درصدي به صورت 20 درصد بن و 10 درصد تخفيف ناشر به فروش مي رسد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان افزود: اعتبار استاني و كشوري پيش بيني شده براي بن كتاب استان 700 ميليون بن است.
مسگراني بيان كرد: علاقه مندان حوزه كتاب مي توانند از 25 بهمن ماه جاري تا يكم اسفند صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از 16 تا 20 از نمايشگاه ديدن كنند.
وي گفت: با توجه به اينكه مهمترين بحث در برگزاري نمايشگاه كتاب تقويت گفت و گوي فرهنگي و مقوله هاي كتاب و كتابخواني است براين اساس رويكرد اين نمايشگاه تنها راه اندازي بازار عرضه كتاب نيست بلكه در آن نشست هاي نقد كتاب، برپايي ويژه برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري نظير ايستگاه نقاشي، معرفي آثار ارزشمند و تجليل از برگزيدگان كتاب استان نيز پيش بيني شده است.
وي خاطر نشان كرد: نمايشگاه كتاب سيستان و بلوچستان بزرگترين رويداد فرهنگي استان است كه خوشبختانه هرساله پر شورتر از گذشته مورد استقبال ناشران و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر استان قرار مي گيرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان همچنين از برگزاري جشنواره بين المللي فيلم فجر از 19 تا 22 بهمن به مناسبت ايام الله دهه فجر در استان خبرداد و گفت: با توافق صورت گرفته شش فيلم سينمايي در اين مدت در تالار فردوسي دانشگاه سيستان و بلوچستان به نمايش گذاشته مي شود.
وي ادامه داد: همچنين در قالب اين جشنواره نشست هاي جنبي در تالار اشراق مجتمع فرهنگي هنري زاهدان پيش بيني شده است.
مسگراني افزود: جشنواره فيلم فجر ضمن نمايش فيلم براي علاقه مندان سينما بهانه اي براي رونق بخشيدن جريان فيلم سازي در استان است زيرا شرايط هم از نظر نيروي انساني ماهر و متخصص و هم از نظر جغرافيايي مهيا است.
وي با بيان اينكه تاكنون بخش خصوصي در زمينه راه اندازي سينما در استان فعال نبوده است، ابراز اميدواري كرد: با توجه به نياز مردم؛ سازمان ها و نهادهاي مختلف در اين زمينه فعال شوند.
7316 / 6081