۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۹
کد خبر: 81952045
T T
۰ نفر

بهره برداري از 9 خانه بهداشت روستايي در بوكان

۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۹
کد خبر: 81952045
بهره برداري از 9 خانه بهداشت روستايي در بوكان

مهاباد- ايرنا- بهره برداري از 9 واحد خانه بهداشت روستائي روز شنبه به مناسبت دهه مبارك فجر در شهرستان بوكان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين خانه هاي بهداشت در روستاهاي سردكويستان، يكشوه، قره گل، لگز، اسكي بغداد، ينگيجه، ساريقاميش آختاچي، سلامت و حاجي لك احداث و با برگزاري آئين ويژه اي با حضور مسئولان افتتاح شد.
با بهره برداري از اين خانه هاي بهداشت روستايي در مجموع هشت هزار نفر از جمعيت 20 روستاي شهرستان بوكان از خدمات اين مراكز درماني بهره مند شدند.
مدير شبكه بهداشت و درمان بوكان در آئين بهره برداري از اين طرح ها كه در روستاي ساريقاميش آختاچي برگزار شد، گفت: اين طرح ها در راستاي اجراي طرح نظام سلامت و بهره مندي بهتر روستاها از خدمات بهداشتي با اعتبار 9 ميليارد ريال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي احداث شده است.
محمد مقصدحق افرود: 9 روستاي اصلي و 11 روستاي اقماري با دو هزار خانوار از خدمات اين خانه هاي بهداشتي بهره مند شده اند.
وي ادامه داد: تمامي زمين هاي اين خانه هاي بهداشت از طرف خيرين همان روستاها به دانشگاه علوم پزشكي اهدا شده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان بوكان داراي 63 خانه بهداشت است كه وظيفه ارائه خدمات بهداشتي به 100 درصد جمعيت روستاهاي شهرستان را به عهده دارند.
به مناسبت دهه مبارك فجر 26 طرح و پروژه عمراني، خدماتي، آموزشي و بهداشتي با بيش از 95 ميليارد ريال اعتبار در اين شهرستان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد كه از اين تعداد بيش از 176 هزار نفر جمعيت آن در شهر و مابقي در روستاها ساكن هستند.
7510/6185/1905